• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80695
+
-

آب با طعم نفت

    آلودگی آب و طعم نفت پیدا کردن آب آشامیدنی به موضوع مهم این روزها در بیجار تبدیل و در برخی مناطق موجب نگرانی مردم‌ شده است.  به گزارش گروه استان‌های همشهری، طی 2 روز اخیر در برخی مناطق شهر بیجار از جمله منطقه شهرک آفتاب (فاز یک و۲ حلوایی و مسکن مهر) آب آشامیدنی طعم نفت گرفته و مردم را نگران کرده است. شنیده‌ها حاکی از افزایش درخواست مردم برای استفاده از آب بسته‌بندی در این منطقه است و همین وضع موجب اعلام نارضایتی مردم در فضای حقیقی و مجازی شده است. 

گلایه شهروندان
یکی از شهروندان بیجاری گفت: خبر آلوده شدن آب بیجار با نفت موجب نگرانی ما شده است و برای این‌که کودکان ما دچار بیماری نشوند از آب بسته‌بندی‌شده استفاده می‌کنیم. این شهروند بیجاری افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، خرید آب آشامیدنی بسته‌بندی‌شده برای ما مقدور نیست و از مسئولان تقاضا داریم تا زمان رفع مشکل، آب آشامیدنی سالم برای مردم تهیه کنند. یکی دیگر از شهروندان بیجاری هم با اعلام نارضایتی از وضع موجود اظهار کرد: چند روز است آب آشامیدنی شهرک آفتاب مزه نفت می‌دهد. از مسئولان می‌خواهیم به این مساله رسیدگی کنند.

آب به میکروب آلوده نیست
با توجه به نگرانی‌های مردم، نشستی مشترک مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس آب و فاضلاب شهرستان بیجار با حضور اصحاب رسانه و با هدف رفع ابهام درباره آلودگی آب برگزار شد. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار در این جلسه به وضع آب آشامیدنی بیجار اشاره و اظهار کرد: آب آشامیدنی مصرفی بیجار در مناطق شهرک آفتاب (فاز یک و۲ حلوایی و مسکن مهر)، سالم و عاری از هرگونه آلاینده میکروبی است.
حسین جعفری با تاکید بر این‌که تغییر مزه و طعم آب آشامیدنی به معنای ناسالم بودن آن نیست، گفت: پس از انجام آزمایش و چند مرحله نمونه‌برداری، بدون میکروب بودن آب آشامیدنی بیجار به اثبات رسید.

 تخلیه شدن منبع ذخیره نفت 
مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار با بیان این‌که تخلیه شدن منبع ذخیره نفت موجود در جوار چاه شماره ۳ موجب آلوده شدن آب آشامیدنی مناطق حلوایی، شهرک آفتاب، فاز یک و ۲ و مسکن مهر بیجار بوده است، گفت: پس از اطلاع از این موضوع چاه شماره ۳ از مدار خارج شده است. وی با بیان این‌که پس از شست‌و‌شوی مخازن آب آلوده به نفت صبح روز شنبه (۳۰ شهریور) این مخازن وارد مدار شده است، تصریح کرد: به صورت تصادفی از ۱۲ نقطه مناطق آلوده نمونه‌برداری شده که ۵۰ درصد از این نمونه‌ها فاقد بوی نفت و طعم نامتعارف است. جعفری در ادامه با بیان اینکه ممکن است رفع شدن این موضوع چند روز طول بکشد به مردم توصیه کرد: تا زمانی که بو و طعم نامتعارف نفت در آب وجود دارد،آن را مصرف نکنند. 

چاه‌های آب آشامیدنی بیجار نگهبان ندارد
در ادامه جلسه مدیر آبفای بیجار گفت: روز پنج‌شنبه ساعت ۸ صبح آلودگی آب چاه شماره ۳ قمشلو اطلاع رسانی شد و پس از بررسی‌ آلودگی چاه آب قمشلو به نفت  اثبت شد.  بهزاد مرادی به نبود نگهبان در محل چاه‌های آب اشاره و بیان کرد:  محافظ چاه شماره ۳ روز پنج‌شنبه ۲۸ شهریور به سرقت رفت. پس از تهیه صورت‌جلسه توسط نیروی انتظامی، در جدید چاه شماره ۳ توسط آبفای شهرستان نصب شد.
وی با بیان این‌که روز جمعه ۲۹ شهریور ساعت ۸ صبح از آلوده شدن آب آشامیدنی به نفت مطلع شدیم، ادامه داد: پس از اطلاع از این موضوع چاه‌ها، مخازن آب و ایستگاه‌های آب موجود از مدار خارج شدند. مرادی ادامه داد: بلافاصله توسط ۵ اکیپ از سنندج، سقز، قروه، دیواندره و دهگلان به همراه نیروهای آتش‌نشانی شهری بیجار شست‌و‌شوی مخازن آب آغاز شد و تا ۱۲ شب جمعه ۲۹ شهریور ادامه داشت. وی با اعلام این‌که مخزن ذخیره آب 2500 متر مکعبی موجود جوابگوی تهیه ۱۸ ساعت آب آشامیدنی منطقه است، ادامه داد: با اطلاع از وضعیت سالم مخزن ذخیره آب، این مخزن وارد مدار و جایگزین مخزن آلوده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :