• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73542
+
-

تدارک مدیریت شهری یزد برای جذب گردشگران

شهردار یزد با اشاره به ظرفیت‌های گسترده یزد در حوزه گردشگری گفت: زیرساخت‌های یزد در جذب گردشگر داخلی و خارجی تقویت می‌شود.
به گزارش تسنیم، «جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی» اظهار کرد: شهر تاریخی یزد با ارزش‌های برجسته جهانی مستحق است که به درستی مدیریت شود، درواقع علاوه بر حفظ شهر تاریخی، باید پاسخ مناسبی به نیازها و خواسته‌های ساکنین آن نیز داده شود.
شهردار یزد خاطرنشان کرد: این اقدام باید به گونه‌ای باشد که در چهارچوب ضوابط، ارزش‌های تاریخی و اصیل آن باشد و باید زیرساخت‌های لازم برای جذب بیشتر بازدیدکنندگان از یزد را فراهم کرد.
وی با بیان این‌که یزد تنها شهر میراث جهانی در کشور با بزرگ‌ترین بافت تاریخی زنده جهان است گفت: همچنین یزد تنها شهر شیعه میراث جهانی در دنیا است که این، ویژگی بسیار مهمی به حساب می‌آید.
عزیزی بندرآبادی خاطرنشان کرد: چند روز پیش شهر یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده پیوست که باید بتوانیم از طریق عضویت در این شبکه، از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای که در یزد وجود دارد بهره‌گیری لازم را به عمل آوریم. وی افزود: شهر یادگیرنده، شهری است که شهروندان یادگیرنده داشته باشد، علاوه بر آن خود شهر هم باید دارای این خاصیت باشد و بتواند یاد بگیرد که چگونه حیات و بقای خود را حفظ کند. عزیزی بندرآبادی خاطرنشان کرد: الان جایی که ما هستیم نتیجه همین یادگیری‌ها است و اگر مردم و ساکنان شهر یزد، یادگیرنده نبودند و فرهنگ یادگیری نداشتند، الان ما شاهد وجود این بافت تاریخی ارزشمند و زنده نبودیم. شهردار یزد با تاکید بر این‌که باید ارزش‌های یزد به همه جهان معرفی شود، ادامه داد: ثبت جهانی یزد با وجود فرصت‌های گسترده‌ای که برای ما به وجود آورده، برخی از فرصت‌های پیشین را با محدودیت‌هایی روبه‌رو کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید