• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73444
+
-

نقشه مأموران قلابی برای دستبرد به صرافی‌ها

نقشه مأموران قلابی برای دستبرد به صرافی‌ها


اعضای باند سارقان مسلح، نقشه زیرکانه‌ای برای دستبرد به صرافی‌ها داشتند. 2نفر از اعضای باند نقش خریدار ارز را بازی می‌‌کردند و پس از فریب صراف‌ها، سایر سارقان با در اختیار داشتن کلت، دستبند و بی‌سیم خود را مأمور جا زده و مرحله‌ نهایی نقشه‌شان را عملی می‌کردند.
به گزارش همشهری، نخستین سرقت این باند 24تیرماه رقم خورد. شاکی پرونده که یکی از صرافان خیابان جمهوری بود در تشریح این ماجرا به مأموران گفت: حدود ساعت 12ظهر 2‌جوان تقریبا 30ساله، باظاهری بسیار موجه وارد صرافی شدند. آنها گفتند که برای کارهای بازرگانی 13هزار یورو می‌خواهند و بعد از توافقی که کردیم، قرار شد همراه آنها به بانکی در همان حوالی برویم و بعد از اینکه پول را به‌حساب صرافی واریز کردند، یوروها را به آنها تحویل بدهم. پس از آن همگی از صرافی خارج شدیم و به سمت بانک راه افتادیم اما در بین راه یک خودروی سمند به ما نزدیک شد و سرنشینان آن‌که اسلحه، دستبند و بی‌سیم در اختیار داشتند گفتند که مأمور پلیس هستند. آنها به من گفتند که به جرم قاچاق ارز بازداشت هستید و به زور سوار خودرو کردند. این در حالی بود که 2جوان خریدار، بعد از اینکه از ما دور شدند سوار موتور شدند و رفتند. شاکی ادامه داد: مردان مسلح در داخل ماشین از من پرسیدند که چند سال در این کار هستی و چقدر پول جابه‌جا می‌کنی و آنها را کجا نگهداری می‌کنی؟ حتی خواستند اشخاصی را که در کار قاچاق ارز هستند به آنها معرفی کنم. دیگر باورم شده بود که مأمور هستند تا اینکه بعد از حدود یک ساعت همه 13هزار یورو و 2دستگاه تلفن همراهم را از من گرفتند و بعد از پیاده کردنم کنار خیابان، فرار کردند. آنجا بود که فهمیدم آنها مأمور قلابی هستند و همه این ماجرا شگرد آنها برای سرقت یوروها بوده است.
با شکایت این مرد تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران مأمور شناسایی و دستگیری دزدان شدند. تحقیقات برای یافتن ردی از آنها ادامه داشت تا اینکه مأموران متوجه شدند مأموران قلابی با همین شگرد از یک صرافی دیگر هم سرقت کرده‌اند. آنها در این سرقت موفق شده بودند 10هزار یورو از یک صراف سرقت کرده و متواری شوند. کارآگاهان که حدس می‌زدند اعضای این باند به سرقت‌های خود ادامه دهند، با حساسیت بیشتری به جست‌وجو برای یافتن سرنخی از آنها پرداختند. تیم تحقیق با حضور در محل‌هایی که سرقت در آنجا رخ داده بود و با بررسی تصاویر ضبط‌شده در دوربین‌های مداربسته و انجام تحقیقات تخصصی سرانجام توانست به سرنخی از جوانی به‌نام مهرداد دست پیدا کند. همه بررسی‌های پلیس از این حکایت داشت که مهرداد یکی از اعضای باند سرقت است و در ماجرای هر دو سرقت حضور داشته است. با این اطلاعات دستور بازداشت وی صادر شد و مأموران با شناسایی مخفیگاهش در جنوب شرق تهران موفق شدند او را دستگیر کنند. متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به سرقت‌های مسلحانه اعتراف کرد و مدعی شد که در این ماجرا 4نفر از دوستانش، همدست وی بوده‌اند.
او گفت: طراح سرقت یکی از دوستانم به نام رامین بود. او به ما آموزش داد که چطور نقشه‌مان را اجرا کنیم و با راهنمایی او راهی غرب کشور شده و بعد از خرید اسلحه و تجهیزات پلیسی به تهران برگشتم و سرقت‌ها را شروع کردیم اما پس از دومین سرقت دستگیر شدیم. با اطلاعاتی که از مهرداد به‌دست آمد، بقیه اعضای باند به همراه طراح نقشه سرقت‌ها، یکی پس از دیگری شناسایی شدند و با دستگیری آنها یک قبضه کلت کمری، بی‌سیم و دستبند فلزی از این افراد کشف شد. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در تحقیقات صورت گرفته، سارقان به هر دو سرقت مسلحانه اعتراف کردند و مدعی شدند که پس از سرقت، ارزهای مسروقه را بین هم تقسیم کرده‌اند که در ادامه وجوه سرقتی از حساب‌های بانکی آنها کشف و به شاکیان مسترد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید