• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 29 بهمن 1396
کد مطلب : 7233
+
-

قصاص؛ مجازات 3جنایت

مرد جوان به اتهام قتل دختر مورد علاقه‌اش پای چوبه دار رفت و قصاص شد. این متهم پیش از این، مادر و خواهرش را به قتل رسانده و بیمار روانی شناخته شده‌بود.  به گزارش همشهری، متهم به قتل که فرنام نام داشت بهمن‌ماه سال‌85 به اتهام قتل دختر موردعلاقه‌اش به نام شیوا دستگیر شد. این درحالی بود که وی در سال‌79 در یک درگیری مادر و خواهر خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود و از آنجا که متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند در زمان ارتکاب جنایت بیماری اسکیزوفرنی داشته و مجنون بوده، او پس از تحمل 6‌ماه زندان با حکم دادگاه به بیمارستان روانی منتقل شد.

این پسر جوان یک سال در بیمارستان بستری و در آنجا با شیوا آشنا شد. اما 6سال بعد دوباره دست به جنایت زد و این‌بار جان دختر موردعلاقه‌اش را گرفت. فرنام پس از دستگیری در بازجویی‌ها گفت: زمانی که در بیمارستان روانی بستری بودم، دخترخاله شیوا هم به‌عنوان روانشناس در آنجا مشغول به‌کار بود و وقتی شیوا پیش دخترخاله‌اش می‌آمد من او را می‌دیدم و با هم آشنا شدیم.

 رفته رفته به او علاقه‌مند شدم و این عشق شرایط روحی و بیماری‌ام را بهتر کرده بود. یک سال در بیمارستان بستری بودم و بعد از بهبودی مرخص شدم. رابطه من و شیوا پس از ترخیص شدنم همچنان ادامه داشت. من به شیوا ریاضی درس می‌دادم. همین مسئله بهانه‌ای شد برای اینکه بتوانم با خانواده شیوا ارتباط برقرار کنم و سرانجام به خواستگاری او رفتم، اما آنها قبول نکردند. پس از آن اخلاق و رفتار شیوا هم تغییر کرد و احساس کردم دیگر علاقه‌ای به من ندارد، برای همین روز حادثه کنترلم را از دست دادم و با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رساندم.  اگرچه برای بار دوم پزشکی قانونی جنون فرنام را تأیید کرد اما با اعتراض اولیای دم، پرونده در اختیار کمیسیون پزشکی قانونی قرار گرفت و این‌بار جنون وی رد شد. در ادامه متهم در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد. حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. در چنین شرایطی اولیای دم باید تفاضل دیه را پرداخت می‌کردند تا فرنام قصاص شود. در نهایت با جور کردن تفاضل دیه و اصرار اولیای دم، فرنام هفته گذشته در محوطه زندان رجایی‌شهر، به دار مجازات آویخته شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید