• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72208
+
-

5 دلیل دیر شارژ شدن گوشی

فوت و فن
5 دلیل دیر شارژ شدن گوشی


گوشی‌های هوشمند این روزها به یار و یاور همیشگی ما تبدیل شده‌اند و کلی از کارهایمان را با آنها انجام می‌دهیم و به همین دلیل شارژ نداشتن‌شان همیشه دردسرساز است. اما خیلی‌ها از این موضوع شکایت دارند که گوشی‌شان دیر شارژ می‌شود؛ یعنی برخلاف گذشته حالا ساعت‌ها طول می‌کشد تا شارژ گوشی کامل یا ۱۰۰درصد شود و این موضوع در بسیاری از مواقع مشکل‌ساز است. چند دلیل احتمالی برای دیر شارژ شدن گوشی‌های هوشمند وجود دارد:

1ـ کابل‌های مشکل‌دار
یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موارد، کابل‌های شارژ خراب یا بی‌کیفیت است. کابل‌های USB خم می‌شوند، پاره می‌شوند، در گرما و سرما در ماشین باقی می‌مانند و بارها به گجت‌های مختلف متصل و جدا می‌شوند. به همین‌خاطر خرابی کابل‌های شارژ گریز‌ناپذیر است. از سوی دیگر برخی هم کابل‌های غیراستاندارد و بی‌کیفیت خریداری می‌کنند که می‌تواند هم به باتری صدمه بزند و هم مشکل شارژ نشدن درست را به‌دنبال داشته باشد.

2ـ شارژر بی‌کیفیت
اگر شارژر شما شارژر یا همان آداپتور اصلی گوشی‌تان نیست ممکن است همه‌‌چیز زیر سر آن باشد. شاید این شارژر دچار مشکل شده و دیگر مانند روز اول نمی‌تواند توان موردنظر گوشی شما را با سرعت زیادی تأمین کند. اگر هم شارژر متفرقه خریده‌اید ممکن است سرتان کلاه گذاشته باشند. برای حل این مشکل باید یک شارژر مناسب دیگر خریداری کنید.

3ـ وداع با باتری
باتری‌های گوشی‌های هوشمند عمر مفید مشخصی دارند و پس از مدتی استفاده، از رده خارج می‌شوند. در واقع سلول‌های این باتری‌ها پس از چندین بار شارژ شدن دیگر خاصیت اصلی خود را ندارند. این مسئله باعث خالی شدن سریع باتری یا دیر شارژ شدن آن می‌شود. بعضی از گوشی‌ها قابلیت تعویض راحت باتری را دارند. اما گوشی‌های جدید از باتری‌های قابل‌تعویض بهره نمی‌برند و به همین‌خاطر برای تعویض آن، یا باید اندکی از مسائل فنی سر در بیاورید و یا اینکه به تعمیرگاه مراجعه کنید. اما یادتان باشد باید حتما باتری اصلی و باکیفیت خریداری کنید.

4ـ ضعیف بودن منبع شارژ
اگر برای شارژ گوشی از کامپیوتر استفاده می‌کنید، پس پایین بودن سرعت شارژ بسیار طبیعی است. حتی با وجود استاندارد USB 3.0 شدت جریان خروجی آن 9/0آمپر است. البته این موضوع به کیفیت کابل و پورت‌ها هم بستگی دارد و اگر این موارد مشکل داشته باشند، سرعت از این هم پایین‌تر می‌آید. علاوه بر این، اگر از شارژ بی‌سیم استفاده می‌کنید، نباید انتظار سرعت شارژ فوق‌العاده‌ای را داشته باشید.
 
5ـ مشکل پورت شارژ
نفوذ ذرات مختلف و گرد و خاک به پورت شارژ گوشی، مسئله‌ای شایع است. اگر بدون اینکه مرتبا پورت شارژ را تمیز کنید، کانکتور کابل را به آن وصل کنید، این ذرات بیشتر از قبل به داخل بدنه نفوذ می‌کنند و در نهایت حتی می‌توانند جلوی ارتباط بین گوشی و شارژر را بگیرند.
برای بررسی این موضوع، از چراغ‌قوه و شاید ذره‌بین استفاده کنید تا درون پورت شارژ گوشی را به‌دقت ببینید. اگر متوجه وجود ذراتی شدید، با دقت سعی کنید که آنها را بیرون بیاورید و حین  این کار مراقب باشید که به اجزای درون آن آسیب نرسانید. برای این کار بهتر است از یک مسواک نرم استفاده کنید که می‌تواند کمی آغشته به الکل باشد. یادتان باشد نفوذ رطوبت یا عرق دست به پورت شارژ گوشی می‌تواند منجر به پوسیدگی آن شود. این فرایند لایه‌ای را بر پین‌ها ایجاد می‌کند که جلوی شارژ صحیح را می‌گیرد. علاوه بر این، اگر نتوانید این مشکل را برطرف کنید، پوسیدگی به نواحی داخلی گوشی هم راه پیدا می‌کند و مشکلات بیشتری به‌وجود می‌آورد.



این خبر را به اشتراک بگذارید