• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72058
+
-

مهار کم‌آبی برای عشایر سمنان

مدیر کل امور عشایری استان: امسال با تخصیص اعتبار، مشکل کم‌آبی ۱۹۰ خانوار عشایر استان سمنان برطرف می‌شود

عشایر
مهار کم‌آبی برای عشایر سمنان

مدیر کل امور عشایری استان سمنان گفت: ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و استانی برای مهار کم‌آبی بخش عشایری استان در سال جاری هزینه می‌شود.«مراد خادم» درگفت و گو با ایرنا افزود: امسال با تخصیص این میزان اعتبار برای رفع چالش کم‌آبی ۱۹۰ خانوار عشایر استان سمنان اقدام می‌شود.


رفع چالش کم‌آبی در بخش عشایری

مدیر کل امور عشایری استان سمنان با بیان این‌که دولت برای رفع چالش کم‌آبی در بخش عشایری کشور برنامه دارد اظهار کرد: اجرای طرح انتقال آب از چشمه تا اقامتگاه خانوارهای عشایر استان سمنان امسال اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۳ طرح آب‌رسانی با بیش از ۲۳ میلیارد ریال در سال ۹۸ در بخش عشایری استان هزینه می‌شود که با اجرای این طرح‌ها می‌توان برای رفع مشکلات زیرساختی در این بخش اقدام کرد.

خادم با اشاره به این‌که اکنون کم‌آبی در مناطق ییلاقی استان سمنان بحرانی نیست گفت: با افزایش بارش‌ها در زمستان سال ۹۷ بخش قابل توجهی از کسری آب در این بخش برطرف شد.


حمایت از بخش عشایری 

مدیر کل امور عشایری استان سمنان اضافه کرد: حمایت از بخش عشایری سمنان با اجرای طرح‌های مهم زیرساختی و عمرانی در دستور کار قرار دارد و با اجرای آن می‌توان برای رونق تولید در استان  گام برداشت.

وی گفت: کمبود آب در مناطق قشلاقی استان محسوس است و باید با تزریق به‌موقع اعتبار و اصلاح شبکه انتقال آب برای رفع این چالش اقدام کرد.

عشایر استان سمنان متشکل از 3181 خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، 07/1 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند. این عشایر که2/8 درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و 4700 رأس دام سنگین دارند و سالانه 9300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از 3600 میلیارد ریال تولید می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید