• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71957
+
-

ساخت ۲۸ پست برق جدید در خوزستان

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: احداث ۲۸ پست برق ۱۳۲ و ۴۰۰ کیلوولت برای توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری این استان در دستور کار معاونت اقتصادی استانداری است. «رضا قیصی‌پور» به ایرنا گفت: احداث و توسعه این پست‌های برق که در ۱۴ شهرستان خوزستان انجام می‌شود، زمینه را برای تسهیل سرمایه‌گذاری در این استان فراهم خواهد کرد. 

وی با بیان این‌که هزینه احداث این پست‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه و استانداری خوزستان تامین می‌شود، گفت: با وجود تولید بیش از 8 هزار مگاوات برق در نیروگاه‌های خوزستان، یکی از مشکلات موجود سرمایه‌گذاران کمبود پست‌های برق ۱۳۲ و ۴۰۰ کیلوولت در این استان برای فعالیت‌های اقتصادی است. قیصی‌پور با اشاره به این‌که این پست‌های برق از نوع برق‌آبی و حرارتی هستند، افزود: برای راه‌اندازی هریک از این پست‌ها مصوبات جداگانه‌ای برای دستگاه‌هایی نظیر منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق و شرکت نفت در خوزستان تصویب شده است.

 وی گفت: قرار شده هرچه سریع‌تر زمین مورد نیاز برای احداث این پست‌ها توسط دستگاه‌های مربوط تعیین و تامین شود. مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری ادامه داد: در صورت تامین سریع زمین و زیرساخت مورد نیاز، پست‌های برق که نصب و راه‌اندازی آن‌ها سریع است و فقط قطعات آن در محل به یکدیگر متصل می‌شود، به ۱۲ پست در سراسر خوزستان افزایش می‌یابد. وی تاکید کرد: از ویژگی‌های این پست‌ها این است که در برابر گردوغبار و قطعی برق مقاوم هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید