• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71954
+
-

انهدام 17 باند بزرگ انتقال مواد مخدر

حوادث
انهدام 17 باند بزرگ انتقال مواد مخدر

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از انهدام ۱۷ باند بزرگ انتقال مواد مخدر به استان خراسان رضوی از ابتدای امسال خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار «محمدکاظم تقوی» در نشستی خبری در محل ستاد انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این‌که تعامل دوسویه و نیروی انتظامی شرایط خوبی دارد و فضای مناسبی در مشهد و استان برقرار است، اظهار کرد: تجمیع 110 در استان خراسان رضوی صورت گرفته و این در راستای اجرای بهتر ماموریت‌هاست و این اتفاق اردیبهشت امسال رخ داد. اکنون تمام و کمال فعالیت در این زمینه آغاز شده و البته روزهای نخست فراز و نشیب‌هایی داشت که این چالش‌ها به‌تدریج برطرف شده است. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: افزایش 32 درصدی تماس با 110 را در بازه زمانی امسال شاهد بودیم. بیش از 890 هزار تماس از ابتدای امسال تا کنون برقرار شده است و بیش از 700 هزار عملیات داشته‌ایم. این آمار 55 درصد افزایش داشته است؛ 18 درصد تماس‌ها نیز با راهنمایی و مشاوره همراه بوده و 12 درصد نیز تماس‌های غیرقابل رسیدگی و بخش کوچکی نیز ایجاد مزاحمت بوده است. برای افزایش ظرفیت نیز آمادگی داریم. تقوی عنوان کرد: در حوزه مواد مخدر بیش از 12 تن و 200 کیلو از ابتدای امسال کشفیات داشتیم و 17 باند انتقال مواد مخدر را منهدم کردیم؛ ورود مواد مخدر به استان خراسان رضوی کاهش داشته و برخوردهای ما افزایش 14 درصدی را نشان می‌دهد. 

وی بیان کرد: در سطح تصادفات جاده‌ای و تعداد جان‌باختگان نیز شاهد کاهش 6 درصدی جان‌باختگان در صحنه هستیم. هرچند در جاده‌ها افزایش 4 درصدی و حوزه درون‌شهری کاهش 22 درصدی را شاهدیم. موضوع دیگر ساماندهی مجمع خیرین امنیت یار است که مراحل تصویب آن در وزارت کشور دنبال می‌شود. فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این‌که سرقت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: در قالب طرح‌ها اقدامات گسترده‌ای شروع شده است و با کسانی که ناامنی را در قالب سرقت رقم می‌زنند برخورد می‌کنیم.فعالیت پلیس فتا در تمامی شهرستان‌های ما دنبال می‌شود، مقابله با سلاح در دستورکار نیروی انتظامی است و سال گذشته 320 قبصه سلاح کشف و باندها منهدم شدند و در آخرین محموله 18 قبضه سلاح شکاری کشف شد؛ موفقیت‌هایی نیز در مورد برخورد با عوامل فساد و اقلام ضدفرهنگی داشتیم. 

وی تاکید کرد: از اقدامات موثر دیگر «گشت رضویون» در قالب تعامل نیروی انتظامی و بسیجیان است، افزایش 20 درصدی برخورد با اتباع غیرمجاز را نیز شاهد بوده‌ایم. در موضوع مقابله با قاچاق نیز فعالیم و هم از نظر ریالی و هم از نظر اقلام توفیقات خوبی داشته‌ایم. فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: کلانتری‌های مصوب ما احداث شده و پاسگاه منزل‌آباد در دست احداث است و ایستگاه‌های پلیس در مکان‌هایی که میزان وقوع جرم زیاد است در حال افزایش است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید