• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 68963
+
-

کنترل تنش آبی شهرهای خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: پارسال 5 شهر استان در معرض تنش آبی بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تنش آبی در شهرهای استان کنترل شده است. به گزارش ایرنا، «حسین امامی» اظهار کرد: سال گذشته 3 حلقه چاه به‌منظور جلوگیری از تنش آبی و با همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری در استان خراسان جنوبی حفر شد. وی با بیان این‌که امسال تاکنون هیچ شهری به مرحله تنش آبی نرسیده است، افزود: در نشستی که ماه‌های اخیر با حضور مسئولان آب و فاضلاب کشور در استان برگزار شد، برای افزایش و بهبود سرانه‌ها در بخش مخزن و آب‌رسانی به برخی شهرها و مناطقی که می‌تواند در سال‌های آینده چالش‌برانگیز باشد، تصمیمات خوبی گرفته شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: تصمیم گرفته شد تا سال ۱۴۱۰ برای همه شهرستان‌ها مخزن‌سازی کافی انجام شود. امامی گفت: در این زمینه در شهرهای قاین، سرایان، خوسف، آبیز، درمیان و بیرجند که با کمبود مخزن مواجهند، مخزن‌سازی انجام خواهد شد. وی از حفر 5 حلقه چاه در استان به منظور رفع تنش آبی خبر داد و افزود: در مجموع در این خصوص برنامه جامع تعریف شده است تا سال آینده به لحاظ کمی مشکل کمبود آب نداشته باشیم. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال در مجموعه آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است تا با قطعی آب مواجه نشویم. پارسال از محل اعتبارات مواد ۱۲ قانون بودجه، ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای رفع تنش آبی استان اختصاص یافت که بالای ۶۰ درصد آن تخصیص یافت.

امامی یادآور شد: همچنین از محل اعتبارات تنش آبی 5 میلیارد تومان و اعتبارات مدیریت بحران ۲۲ میلیارد به خراسان جنوبی ابلاغ شد که ۱۴ میلیارد تومان تخصیص یافت. وی اعتبار پیش‌بینی‌شده امسال را ۱۷ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: با اختصاص اعتبار تنش آبی پروژه‌ آب‌رسانی به درمیان و شهر اسدیه در حال انجام است و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. با اجرای طرح رفع تنش آبی در درمیان، ۴۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبی این شهرستان افزوده خواهد شد. این مسئول آب‌رسانی به نیروگاه زغال‌سنگ طبس را از دیگر پروژه‌های رفع تنش آبی عنوان کرد و افزود: ساخت مخزن آبی شهر درح، مخزن هزار مترمکعبی اسدیه و مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی بیرجند از دیگر پروژه‌هاست. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید