• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68130
+
-

افزایش ظرفیت ثبت‌نام در مدارس اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از اتمام ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی در استان خبر داد و گفت: روند ثبت‌ نام بدون مشکل طی شده و برای پاسخ به تقاضای دانش‌آموزان ظرفیت برخی مدارس افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، «احمد ناصری» گفت: با تهمیدات اندیشیده شده، ثبت‌ نام دانش‌آموزان بدون مشکل در حال انجام است و هیچ کمبودی به لحاظ کلاس‌های درس نداریم. وی افزود: به منظور ممانعت از بروز مشکل، اطلاع‌رسانی گسترده طی ماه‌های اخیر انجام شده و مطابق آیین‌نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت‌ نام دانش‌آموز ممنوع است.

همچنین دریافت وجه در مدارس دولتی ممنوع است و دانش‌آموزان و اولیا می‌توانند به صورت داوطلبانه با پرداخت مبالغی مدارس را حمایت کنند. ناصری با تاکید بر این‌که اجباری برای دریافت کمک به مدارس نداریم اظهار کرد: دریافت وجوه اختیاری مربوط به کمک‌های مردمی، فعالیت‌های فوق ‌برنامه، سرویس ایاب و ذهاب، لباس فرم و لباس کارگاهی با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و رعایت سایر قوانین و مقررات بعد از شروع سال تحصیلی امکان‌پذیر خواهد بود.

این مسئول با بیان این‌که بعد از اتمام ثبت‌ نام مقطع ابتدایی، ثبت‌نام دوره متوسطه آغاز شده است تاکید کرد: در برخی مدارس ظرفیت ثبت‌نام افزایش یافته تا به تقاضای دانش‌آموز پاسخ داده شود. مدیر کل آموزش و پرورش استان درباره روند ثبت‌نام برخی مدارس و مشخص کردن برخی محدودیت‌ها برای دانش‌آموزان اظهار کرد: در برخی مدارس تقاضا برای ثبت ‌نام بیش از ظرفیت مدرسه است و برای رفع این مشکل، مدرسه مجاورت جغرافیایی و تراز علمی دانش‌آموز را مدنظر قرار داده است.

ثبت ‌نام مدارس خاص از جمله نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و هیأت امنایی مطابق قوانین مصوب است و ضروری است اولیا به قوانین موجود توجه داشته باشند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید