• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68126
+
-

افزایش واحدهای بوم‌گردی اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور مجوز فعالیت برای ۲۹ واحد بوم‌گردی در سال گذشته و 5 واحد در سال جاری خبر داد. 

به گزارش فارس، «نادر فلاحی» گفت: این مجوزها در راستای توجه به گردشگری روستایی و توسعه این بخش به عنوان یکی از پرطرفدارترین سبک‌های گردشگری در کشور انجام گرفته است. فلاحی با اشاره به این‌که افزایش سطح کیفی و کمی این واحدها جزو سیاست‌های اصلی اداره کل در سال جاری است گفت: توسعه واحدهای بوم‌گردی می‌تواند پاسخگوی سلایق مختلف گردشگران و مسافران باشد.

وی با تأکید بر این‌که آمار اقامت مسافران در واحدهای بوم‌گردی در 3 ماه نخست امسال حدود ۱۵ برابر شده افزود: تنوع آب و هوایی و غنای فرهنگی استان اردبیل بستر مناسبی برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی متعدد است و این اداره کل به صورت ویژه از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌کند.

توجه به ظرفیت‌های بومی و فاکتورهای محلی در معماری روستاهای استان اردبیل می‌تواند فرصتی برای جذب گردشگری و ایجاد اشتغال در روستاهای استان باشد، تسهیلات ویژه برای ایجاد این اقامتگاه‌ها در نظر گرفته شده که می‌تواند مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد. 

تاکنون از ۳۷ منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل برای 7 منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل، برجلو و سقزچی نیر، خیاو تا گردولی مشگین شهر، فندقلوی نمین، طبیعت سبز پارس سرعین و سد گیلارلو گرمی مجوز سرمایه‌گذاری کلان در حوزه گردشگری و بوم‌گردی داده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید