• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 21 بهمن 1396
کد مطلب : 6615
+
-

برف ببارد، شهرداری آماده است

 اگرچه سایت‌های پیش‌بینی هوا را هرچه مرور می‌کنیم انگار خبری از بارش برف در تهران به این زودی‌ها نیست اما امیدواریم که پایتخت بازهم سفیدپوش شود. در این میان شهردار تهران از آمادگی لازم درصورت بارش برف خبر داده است.

آنگونه که پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد آسمان تهران طی امروز و فردا کمی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود. به گزارش سایت هواشناسی (Accuweather) فردا یکشنبه تندبادهایی از سمت جنوب غرب استان تهران با سرعت حدود ۵متر بر ثانیه رخ می‌دهد که جابه‌جایی گردوغبارها و آلودگی‌های صنعتی این محدوده‌ به سمت مرکز شهر تهران را در پی خواهد شد.

به هر ترتیب شهردار تهران از اعلام آمادگی مدیریت شهری و تأمین ذخیره شن و نمک مورد نیاز و تجهیز مخازن در محله‌های مختلف شهر خبر داده است. محمدعلی نجفی در حاشیه اکران یکی از فیلم‌های سینمایی جشنواره فیلم فجر در جمع کارگران فضای سبز در این رابطه گفت: «شهرداری تهران در دوره قبل هم واقعا آمادگی داشت اما حجم بارش برف اخیر و مشکلات ناشی از آن همانند بسته شدن برخی از راه‌های ورودی و خروجی تهران باعث شد تا مقداری مشکلات ما بیشتر شود.» او در ادامه بر ضرورت کمک و مشارکت شهروندان پایتخت‌نشین نیز تأکید کرد و سپس گفت که مخازن ذخیره شن و ماسه و نمک مجددا شارژ شده‌اند و نیروها آمادگی لازم را برای برف‌روبی و پاکسازی معابر دارند. نجفی گفت: «اینکه بعضی از محله‌ها هنوز با کیسه‌های شن و نمک پر نشده نیز به این دلیل است که ما مطمئن بودیم پایان هفته برف نخواهد آمد؛ از این‌رو این کار را نزدیک روزهای برفی انجام خواهیم داد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید