• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 21 بهمن 1396
کد مطلب : 6602
+
-

مدیر کمپ ترک اعتیاد در یک قدمی چوبه دار

قتل
مدیر کمپ ترک اعتیاد در یک قدمی چوبه دار

مدیر کمپ ترک اعتیاد که یکی از مددجویان را به‌دلیل فرار از کمپ کتک زده و باعث مرگش شده بود با تأیید حکم قصاصش در دیوانعالی کشور در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

به گزارش همشهری، اواخر سال 93به پلیس خبر رسید که در کمپ ترک اعتیادی در اسلامشهر مرد جوانی به طرز مشکوکی جانش را از دست داده است. آنطور که تحقیقات اولیه نشان می‌داد متوفی -45ساله- از چند روز قبل برای ترک اعتیاد به کمپ منتقل شده اما در آنجا مدیر کمپ وی را مورد ضرب و شتم قرار داده بود. شواهد نشان می‌داد کتک‌هایی که متوفی در کمپ خورده در مرگش مؤثر بوده است. از این‌رو مدیر کمپ به اتهام دست داشتن در قتل بازداشت شد. او ادعا می‌کرد نقشی در مرگ متوفی نداشته و بخاطر اینکه او از کمپ فرار کرده بود وی را تنبیه کرده است.

در شرایطی که اولیای دم مقتول خواستار قصاص مدیر کمپ ترک اعتیاد شده بودند وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربان‌زاده محاکمه شد. در این جلسه متهم در دفاع از خودش گفت: متوفی از چندی قبل در کمپ بستری بود. همکارانم تلاش می‌کردند تا او زودتر اعتیادش را ترک کند اما او یک روز از کمپ فرار کرد. با این حال همکارانم او را پیدا کردند و به کمپ برگرداندند. چون از کاری که کرده بود عصبانی بودم آن روز او را تنبیه کردم و با یک لوله پلاستیکی چند ضربه به پا و کمرش زدم. چون او فرار کرده بود خسته شده و نفس نفس می‌زد. ضربه‌هایی که زدم آنقدر کاری نبود که او فوت شود اما نمی‌دانم چطور شد که چند ساعت بعد جانش را از دست داد.

من قصد کشتن او را نداشتم و می‌خواستم کاری کنم که دیگر از کمپ فرار نکند. روز حادثه چندین نفر دیگر صحنه تنبیه‌شدن متوفی را دیده بودند. یکی از آنها از کارکنان کمپ بود که به‌عنوان شاهد در دادگاه حاضر شده بود. او گفت: متوفی فرار کرده بود اما ساعتی بعد همکارانم او را پیدا کردند. وقتی او را به حیاط کمپ آوردند درحالی‌که دست و پاهایش بسته بود متهم مقدار زیادی آب سرد روی او ریخت و با لوله پلاستیکی کتکش زد. او خیلی عصبانی بود و تلاش کردم مانعش شوم اما باز هم به کتک زدن ادامه داد و در ادامه مددجو را کشان‌کشان به سالن اصلی برد و سرش را به دیوار کوبید و او بیهوش شد. چند دقیقه گذشت و بقیه مددجویان می‌گفتند که متوفی می‌لرزد. من هم برایش پتو بردم و وقتی صبح شد فهمیدم او فوت شده است. دو شاهد دیگر نیز صحنه تنبیه شدن متوفی را دیده بودند و می‌گفتند او حالش بد بود. در این شرایط هیأت قضایی وارد شور شد و از آنجا که همه شواهد و مدارک علیه مدیر کمپ ترک اعتیاد بود وی به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد. هر چند متهم به این رأی اعتراض کرد و پرونده به دیوانعالی کشور فرستاده شد اما هفته گذشته قضات شعبه 41دیوان رأی دادگاه را تأیید کردند. براساس این گزارش درصورتی که متهم نتواند رضایت اولیای دم را جلب کند به‌زودی قصاص خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید