• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49047
+
-

درخشش ستاره‌های شهرکردی

درخشش ستاره‌های شهرکردی

افشین رضاپور، کارشناس بسکتبال 

ایران در شرایطی که می‌دانست به جام جهانی صعود کرده است تا لحظه آخر جنگید و 85 بر 74 استرالیا را در پنجره‌های انتخابی شکست داد. مثل بازی با ژاپن، محمد جمشیدی مهارناپذیر و در کار گلزنی برای ایران سیری‌ناپذیر بود. وقتی بهنام یخچالی به همشهری خود چسبید آن وقت دوقلوهای جدانشدنی، کام همه را شیرین کردند. این دو ستاره از شهرکرد می‌آیند.
بازی محمد و بهنام با همکاری میثم میرزایی و محمد حسن‌زاده آنقدر بی‌نقص و کامل بود که استرالیایی‌ها در خیلی از صحنه‌ها فقط تماشاگر بازی بودند و نتوانستند حملات سراسری ایران را مهار کنند. سجاد مشایخی و آرمان زنگنه به اتفاق نوید نیکتاش، یاران تعویضی تیم ایران را جلو بردند. مایک رستم‌پور بار دیگر ناامیدکننده بود اما ایران در شبی که فقط با 8 نفر بازی می‌کرد، برنده از زمین خارج شد. این مختصات از بازی ایران با دفاع یکنواخت منطقه‌ای برای بردن استرالیا کفایت کرد. رقیب، کار خاصی در زمین نداشت و ایران گل می‌زد و ریتم خودش را حفظ کرده بود. حریفی ناشناخته، جدید و جوان که حتی با تیمی که در ملبورن با ما بازی کرده بود، تمام نفراتش را تغییر داده بود. 10نفر از این تیم برای نخستین بار پنجره‌های انتخابی جام جهانی را تجربه می‌کردند. سرمربی تیم استرالیا به تهران نیامد و به همراه یک بازیکن دیگر پنجشنبه شب بعد از بازی در قزاقستان، اردوی این تیم را به سوی استرالیا و صربستان برای بازی‌های باشگاهی ترک کرده بود. استرالیا 11بازیکن در NBA دارد و تیم چهارم المپیک 2016 است که با تمام قوایش برای قهرمانی در جام‌جهانی 2019 خواهد جنگید. تیم ملی بسکتبال که نمی‌خواست سرنوشت صعودش به جام جهانی را به دیگران واگذار کند از ابتدا توی نخ پیروزی رفت و رشته را تا پایان خوب پیش برد. اواسط بازی با پیروزی چهل امتیازی ژاپن برابر قطر صعود ایران به‌عنوان تیم سوم گروه F به جام جهانی حتمی شده بود اما بازیکنان تیم ملی با یک برد بی‌حرف و حدیث زیر حکم صعود پنجمین تیم آسیایی به جام جهانی را امضا کردند. ایران در 2دوره قبلی که با 24تیم برگزار شد با قهرمانی در آسیا به رقابت‌های 2010ترکیه و 2014 اسپانیا رفته بود.استرالیا، کره‌جنوبی، نیوزیلند، ژاپن، ایران، اردن و فیلیپین به همراه چین (میزبان جام جهانی) یک چهارم تیم‌های این جام 32تیمی در تابستان آینده را تشکیل داده‌اند.

 تبریک معنادار فیبا
با وجود راهیابی ایران به جام جهانی بسکتبال همچنان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف خبری، مردم و اهالی بسکتبال از لازمه اتحاد و همبستگی در بسکتبال می‌نویسند و خواستار بازگشت همه ستاره‌های بسکتبال به تیم ملی هستند. حتی فیبا در صفحه اینستاگرامی تبریک به تیم‌های صعودکننده با تصویری شماتیک از حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و ارسلان کاظمی صعود ایران به جام‌جهانی 2019 را تبریک گفت. در رأس این خبرها حامد حدادی قرار دارد که مردم در پیام‌های خود از مسئولان فدراسیون بسکتبال تقاضا کردند حامد را به تیم ملی بازگردانند. حامد حدادی پیش از پنجره ششم برای بازی در تیم ملی اعلام آمادگی کرده بود اما مهران شاهین طبع 24ساعت بعد از اعلام آمادگی حامد، به‌طور رسمی اعلام کرد در این پنجره از او استفاده نمی‌کند. اختلاف نظرهای زیادی هم بین مسئولان و کادر فنی تیم ملی بسکتبال با بازیکنانی مثل ارسلان کاظمی وجود دارد که همه خواهان رفع کدورت‌ها و اتحاد و همبستگی بسکتبال تا جام جهانی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید