• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48238
+
-

شما هم مقصری آقای مدیرعامل

از راه‌اندازی کمیته فنی تا داستان فرهاد مجیدی و گادوین منشا

شما هم مقصری آقای مدیرعامل

اختلاف در اردوی استقلالی‌ها بالا گرفته و کار به جایی رسیده که حالا دیگر صف‌بندی بازیکنان، مربیان و مدیران آشکار شده است. اگرچه مثلا خسرو حیدری و وریا غفوری دلخوری‌هایی از وینفرد شفر دارند و برخی تنش‌های دیگر هم در تیم به چشم می‌خورد اما اصل اختلاف در این باشگاه بین شخص سرمربی و مدیران استقلال است. شفر در حاشیه تمرین جنجالی روز یکشنبه به صراحت از علی خطیر- معاون باشگاه- انتقاد کرد و مدعی شد او در ابتدای فصل به‌دنبال برکناری این مربی بوده است. 
روزبه چشمی هم با طعنه زدن به تعداد معاونان باشگاه استقلال در این ماجرا پشت شفر درآمد. نهایتا هم فتحی- مدیرعامل استقلال- با تأیید همه این مسائل از شکاف به‌وجود آمده در باشگاه به‌عنوان «اختلاف سلیقه» یاد کرد؛ هرچند خودش هم می‌داند موضوع فراتر از این حرف‌هاست. در عین حال در بلبشوی به‌وجود آمده نباید نقش خود آقای مدیرعامل را هم نادیده گرفت. در حقیقت امیرحسین فتحی با برخی تصمیماتی که در باشگاه گرفته، به اختلافات دامن زده است. حالا ما کاری نداریم در ماجرای درگیری شفر و خطیر حق با کیست اما کاش مدیرعامل استقلال حداقل توضیح می‌داد این ایده «کمیته فنی» را از کجا درآورده است؟ همه جای دنیا امور فنی در اختیار سرمربی و دستیارانش است اما ما در ایران اغلب به قصد ساکت کردن تعدادی از پیشکسوتان «کمیته فنی» تشکیل می‌دهیم و دست به یک موازی‌کاری آشکار می‌زنیم. هیچ‌وقت هم در تاریخ فوتبال کشور سابقه نداشته این کمیته‌های فنی عملکرد مؤثر و موفقیت‌آمیزی داشته باشند. در استقلال هم از روز اول روشن بود تصمیم فتحی غلط است. شفر تقریبا در هیچ‌کدام از جلسات کمیته فنی شرکت نکرد تا پیشکسوتان محترم استقلال به نوعی «سنگ روی یخ» شوند. در جریان همین تمرین جنجالی اخیر هم شفر رسما اعلام کرد کمیته فنی را قبول ندارد و دستیارانش برای او کافی هستند. طبیعی است که این بی‌اعتنایی او با واکنش منفی اعضای کمیته فنی مواجه خواهد شد و به همین سادگی پیشکسوتانی که شاید در شرایط عادی از شفر حمایت می‌کردند، رودرروی مربی آلمانی قرار خواهند گرفت. آیا همین را می‌خواستید آقای مدیرعامل؟
 2 بمب ساعتی دیگر
به‌نظر می‌رسد تصمیم فتحی در راه‌اندازی کمیته فنی برای استقلال یک اقدام پوپولیستی و تلاش برای کسب رضایت تعدادی از قدیمی‌های باشگاه استقلال بوده که حالا به بن‌بست خورده است. در همین راستا حداقل 2 اقدام دیگر هم از سوی مدیرعامل استقلال صورت گرفته که در نگاهی بدبینانه می‌توان به آنها هم انگ «عوامگرایانه» زد. یکی از این دو کار، انتخاب فرهاد مجیدی به‌عنوان دستیار شفر است. فرهاد محبوبیت زیادی دارد و قطعا این کار در قدم اول پایه‌های مدیریت فتحی را محکم‌تر کرد اما معلوم نیست بعدا هم همه‌‌چیز مطابق انتظار پیش برود. اگر شفر دو نتیجه ضعیف دیگر بگیرد و مردم اسم مجیدی را از روی سکوها صدا کنند، این اتفاق برای فتحی و استقلال گران تمام خواهد شد.
 بمب ساعتی دوم هم جذب گادوین منشا از پرسپولیس است. بسیاری عقیده دارند او بیشتر به‌خاطر کل‌کل‌های هواداری جذب شد و حالا اگر منشا در استقلال جواب ندهد، عملکرد مدیران باشگاه در این مورد بدجوری زیر سؤال خواهد رفت؛ مخصوصا که منشا خرید گران‌قیمتی بوده و الان هم استقلال با مشکل مالی شدید مواجه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید