• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 24 آذر 1397
کد مطلب : 40871
+
-

مرد شیشه‌ای خودروهای شهروندان را آتش می‌زد

مرد شیشه‌ای خودروهای شهروندان را آتش می‌زد

تحقیقات درخصوص آتش زدن عمدی خودروهای شهروندان در پایتخت نشان داد پشت پرده این آتش‌سوزی‌ها جوانی شیشه‌ای قرار دارد که بعد از مصرف مواد دست به این کار می‌زند. تحقیقات پلیس در این خصوص از چندی قبل به‌دنبال آتش‌سوزی عمدی خودرویی در منطقه عبدل‌آباد آغاز شد. شاکی مدعی بود خودرواش که در خیابان پارک شده بود به شکل عمدی توسط جوانی ناشناس به آتش کشیده شده است. او گفت: مثل همیشه ماشینم را در نزدیکی خانه‌مان پارک می‌کردم اما چند ساعت بعد از طریق همسایه‌ها فهمیدم که آتش گرفته است. سراسیمه بیرون رفتم و تلاش کردم آتش را خاموش کنم اما فایده‌ای نداشت و ماشینم به‌طور کامل در آتش سوخت.

آتش‌سوزی سریالی

همه شواهد و مدارک به‌دست آمده در محل وقوع حادثه عمدی بودن این آتش‌سوزی را تأیید می‌کرد. در این شرایط تحقیقات برای شناسایی عامل آتش‌سوزی آغاز شد اما در این میان به مأموران گزارش شد که 2مورد دیگر آتش‌سوزی خودرو در همان منطقه رخ داده که به‌نظر می‌رسد عمدی است. بررسی‌ها نشان می‌داد این دو آتش‌سوزی نیز عمدی است و شباهت بین آتش‌سوزی‌ها نشان می‌داد به‌احتمال زیاد عامل هر سه مورد یک نفر است.

در تعقیب آتش افروز

در شرایطی که هر لحظه ممکن بود مرد ناشناس دست به آتش‌سوزی عمدی تازه‌ای بزند تیم ویژه‌ای برای دستگیری او تشکیل شد. تحقیقات میدانی نشان می‌داد مرد آتش افروز برای اینکه توسط پلیس شناسایی نشود در هر مورد لباس متفاوتی به تن می‌کند. این نشان می‌داد او به‌احتمال زیاد از تبهکاران حرفه‌ای است. مأموران در جریان بررسی صحنه آتش‌سوزی یکی از خودروها دریافتند که در نزدیکی آنجا دوربین مداربسته نصب شده است. همین سرنخ کافی بود تا بازبینی تصاویر ضبط شده هویت مرد آتش افروز برملا شود. مدارک به‌دست آمده حاکی از آن بود که متهم تحت تعقیب در همان حوالی زندگی می‌کند و مخفیگاهش شناسایی شد و درست زمانی که او قصد داشت وارد آنجا شود مأموران او را غافلگیر کردند. با دستگیری متهم او به پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی منتقل و تحقیقات از وی برای برملا شدن انگیزه‌اش از آتش زدن خودروهای شهروندان آغاز شد. سرهنگ حیدر آسبان، رئیس پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی در این‌باره به پایگاه خبری پلیس گفت: متهم در همان بازجویی اولیه به جرمش اعتراف کرد و گفت که چون به شیشه اعتیاد داشت بعد از مصرف مواد خودروهای شهروندان را آتش می‌زد. به گفته سرهنگ آسبان متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی از او درخصوص علت و چگونگی انتخاب خودرو‌ها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید