• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 24 آذر 1397
کد مطلب : 40843
+
-

دیدار جامعه‌شناسان و انسان‌شناسان با محمود زند مقدم

بزرگداشت خالق حکایت بلوچ برگزار می‌شود

بزرگداشت خالق حکایت بلوچ برگزار می‌شود

عصر پنجشنبه محمود زند مقدم،  جامعه‌شناس،  انسان‌شناس و نویسنده مجموعه هفت‌جلدی «حکایت بلوچ» میزبان جامعه‌شناسان و انسان‌َشناسان بود. رؤسای انجمن‌های جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی و اداره مطالعات فرهنگی شهرداری تهران و انجمن ارتباطات و مطالعات فرهنگی به ملاقات این نویسنده‌ رفته بودند تا مقدمات برگزاری مراسم بزرگداشت و بررسی آثار زندمقدم در دی‌ماه فراهم شود. به گزارش همشهری، محسن گودرزی،  جامعه‌شناس در این دیدار اعلام کرد که مراسم بزرگداشت دکتر محمود زند مقدم در 2 بخش برگزار خواهد شد؛ بخش اول پنل بررسی مجموعه «حکایت بلوچ» خواهد بود و بخش دوم بررسی اثر پژوهشی «شهر نو».

در این دیدار زندمقدم ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار تأکید کرد که برگزاری چنین مراسمی می‌تواند به شناساندن فرهنگ مهجور بلوچستان کمک کند. مردمی که در گوشه‌های تاریخ ایران همواره نادیده گرفته شده‌اند.

محمود زند مقدم «حکایت بلوچ» را در طول 50 سال سفر به استان‌های بلوچ‌نشین به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان نوشته است. پس از اینکه زندمقدم را یک سال پس از انقلاب اسلامی از مدیرکلی اداره برنامه‌وبودجه استان سیستان و بلوچستان برکنار کردند،  او سفرهایش را با هزینه شخصی ادامه داد تا همین اواخر که منجر به انتشار هفت‌جلدی حکایت بلوچ شد و انتشارات دنیای اقتصاد منتشرش کرد.

در این دیدار سیدحسین سراج‌زاده رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران،  هادی خانیکی رئیس انجمن ارتباطات و مطالعات فرهنگی،  مهرداد عربستانی رئیس انجمن انسان‌شناسی،  ابوالحسن ریاضی مدیرکل اداره مطالعات فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران،  یحیی سبحانی عضو انجمن ارتباطات و مطالعات فرهنگی،  شهره مجمع دبیر گروه جامعه‌شناسی مردم‌مدار و محسن گودرزی پژوهشگر و جامعه‌شناس حضور داشتند. مراسم بزرگداشت محمود زند مقدم دی‌ماه سال‌جاری در تهران برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید