• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 24 آذر 1397
کد مطلب : 40814
+
-

قهرمانان وارد می‌شوند

قهرمانان وارد می‌شوند

دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید و به قول کریستیانو رونالدو حالا وارد بخش زیبای لیگ قهرمانان خواهیم شد. البته ورود به این بخش زیبا دوماه‌ونیم دیگر طول می‌کشد. روزهای 23 و 24بهمن و هفته بعد از آن بازی‌های دور رفت برگزار می‌شود و 14و 15اسفند و هفته بعد از آن بازی‌های برگشت. قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم هم جمعه 24اسفند انجام خواهد شد. اما قرعه‌کشی این مرحله یعنی مرحله یک‌هشتم دوشنبه انجام می‌شود. در این مرحله تیم‌های هموطن به‌هم نمی‌خورند. لیورپول و اتلتیکومادرید ترسناک‌ترین تیم‌های دوم برای صدرنشینان هستند. انگلیسی‌ها خیال‌شان راحت است که به لیورپول نمی‌خورند و رئال و بارسا هم در این مرحله از گزند اتلتیکوی خشن و ترسناک در امان خواهند بود. انگلیس با 4نماینده در دور حذفی موفق‌ترین کشور در این فصل است. من‌سیتی به‌عنوان صدرنشین و لیورپول و من‌یونایتد و تاتنهام به‌عنوان تیم دوم صعود کرده‌اند. آلمان (بایرن‌مونیخ، دورتموند و شالکه) و اسپانیا (رئال، بارسا و اتلتیکو) با 3نماینده در رده دوم هستند. از ایتالیا هم رم و یووه صعود کردند اما اینتر و ناپولی با بدشانسی در روز آخر از صعود بازماندند و به‌عنوان تیم سوم گروه خود به لیگ اروپا تبعید شدند. لوشامپیونه هم با لیون و پاری‌سن‌ژرمن به‌اندازه سریA در یک‌هشتم نماینده دارد و 2نماینده دیگر از پرتغال (پورتو) و هلند (آژاکس) هستند. 
   در لیگ اروپا هم تکلیف صعودکننده‌ها به مرحله حذفی مشخص شد و تیم‌های ویارئال، راپیدوین، اینتراخت فرانکفورت، لاتزیو، خنک، مالمو، سویا، کراسنودار، دیناموکی‌یف، رن، چلسی، باته‌بوریسوف، بایرلورکوزن، زوریخ، سالزبورگ، سلتیک، زنیت، اسلاویاپراگ، دیناموزاگرب، فنرباغچه، آرسنال، اسپورتینگ لیسبون، بتیس و المپیاکوس صعود کردند و میلان و مارسی بزرگ‌ترین حذف‌شدگان بودند. این 24تیم در مرحله یک‌شانزدهم در کنار تیم‌های سقوط‌کرده از لیگ قهرمانان با هم رقابت خواهند کرد. تیم‌های سوم گروه‌های هشتگانه در لیگ قهرمانان که به لیگ اروپا راه یافته‌اند به این شرح هستند: ویکتوریاپلژن (زسکامسکو حذف شد)، کلاب‌بروخه (موناکو حذف شد)، اینتر (آیندهوون حذف شد)، ناپولی (ستاره‌سرخ حذف شد)، گالاتاسرای (لکوموتیو مسکو حذف شد)، بنفیکا (آاک‌آتن حذف شد)، شاختار دونتسک (هوفنهایم حذف شد) و والنسیا (یانگ‌بویز حذف شد). مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌شانزدهم هم دوشنبه ساعت15:30 برگزار می‌شود. 
   دشان تادیچ از آژاکس و لواندوفسکی از بایرن با 8گل بهترین گلزنان مرحله گروهی بودند. جالب اینکه هر دوتیم در یک گروه قرار داشتند. محمد بن‌نبوهان از ستاره‌سرخ بلگراد با 7گل و مسی با 6گل در رده‌های بعدی ایستادند. 
  گالانوپولوس و لیوایا از آاک‌آتن بداخلاق‌ترین بازیکنان بودند و دوبار کارت قرمز گرفتند. نیکولاس تالیافیکو از آژاکس هم 7کارت زرد گرفت (آژاکس در پلی‌آف پیش از مرحله گروهی هم حضور داشت).
  پائولو دیبالا گل شماره5000 تاریخ یوونتوس در بازی‌های رسمی را به ثمر رساند. گل هزارم توسط کارلو پارولا(1948)، گل2000؛ جانی روسی(1962)، گل3000؛ ماسیمو بریاسکی(1984) و گل4000 توسط مارکو دی‌وایو(2003) به ثمر رسیده بود.
  فیل جونز اولین بازیکن منچستریونایتد از سال2011 است که در لیگ قهرمانان اروپا به اشتباه دروازه خودی را باز می‌کند؛ در سال2011 نیز او گل به خودی زده بود.
  توماس مولر که در بازی با آژاکس به‌خاطر خطای وحشیانه روی بازیکن حریف اخراج شد، یک رکورد هم در همین بازی زد و به رکورد فیلیپ لام رسید؛ او حالا رکورددار بیشترین تعداد بازی در تاریخ بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپاست.
  برای اولین‌بار از فصل2009-2008، بایرن‌مونیخ دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا را بدون شکست به پایان رساند.
  لیون برای دهمین‌بار از گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و به مرحله یک‌هشتم‌ نهایی رسید؛ آنها از این نظر بین تیم‌های فرانسوی رکورددار هستند.
  یوونتوس برای اولین‌بار از نوامبر2017در یک بازی خارج از خانه شکست خورد؛ آنها طی این مدت در 26بازی خارج از خانه خود در همه رقابت‌ها 23برد و 3تساوی دشت کرده بودند.
  منچستریونایتد در 6بازی اخیر اروپایی خود مقابل رقبای اسپانیایی موفق به کسب پیروزی نشده است. (3تساوی و 3باخت)
  تیم‌های گواردیولا طی 10فصل حضور او در لیگ قهرمانان به عنوان مربی، 9بار به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کرده‌اند.
  میلان برای اولین‌بار از فصل2000-1999 نتوانست از گروه خود در مسابقات اروپایی (لیگ قهرمانان اروپا/لیگ اروپا) صعود کند. میلان در فصل2001-2000 در مرحله دوم گروهی لیگ قهرمانان اروپا از دور رقابت‌ها کنار رفته بود.
  در بین 5لیگ معتبر اروپایی، فقط نمایندگان لالیگا به‌طور کامل (هر 7تیم) به کارشان در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا ادامه می‌دهند و سایر لیگ‌ها حداقل یک تیم حذف‌شده داشته‌اند. والنسیا از لیگ قهرمانان اوت شد و به لیگ اروپا رفت. 
  صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان به دور حذفی: 
رئال‌مادرید ۱۰۰٪ ( ۲۷دوره، ۲۷حضور)
بایرن‌مونیخ ۹۶٪ ( ۲۴بار از ۲۵حضور)
چلسی ۹۴٪ ( ۱۵بار از ۱۶حضور)
بارسلونا ۸۸٪ ( ۲۳بار از ۲۶حضور)
منچستر یونایتد ۸۵٪ ( ۲۲بار از ۲۶حضور)
اینترمیلان ۸۵٪ ( ۱۱بار از ۱۳حضور)
میلان ۸۴٪ ( ۱۶بار از ۱۹حضور)

این خبر را به اشتراک بگذارید