• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 24 آذر 1397
کد مطلب : 40813
+
-

لیگ کم‌رمق کشتی!

لیگ کم‌رمق کشتی!

پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان روزهای 22 تا 23آذرماه در شهرستان بابل استان مازندران برگزار خواهد شد. تیم تایتان مرکوری آمریکا که عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی این مسابقات را در کارنامه خود دارد، در این دوره از مسابقات حضور ندارد و البته هنوز تعداد و نفرات تیم‌های شرکت‌کننده خارجی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
  بلاتکلیفی؛ دلیل نیامدن آمریکایی‌ها
از شروع ریاست رسول خادم در فدراسیون کشتی، مسابقات لیگ دستخوش تغییرات گسترده شد که در نهایت به شکل امروزی رسید. پس از پایان لیگ بی‌رمق داخلی 2تیم برتر مسابقات در جام باشگاه‌های جهان شرکت می‌کنند. جام باشگاه‌های جهان جز یک دوره که در کشورهای اوکراین و مجارستان (آزاد و فرنگی) برگزار شد در 3دوره گذشته به میزبانی ایران برگزار شده است و البته شنیده‌ها حکایت از این دارد که هزینه‌های مسابقات در اوکراین و مجارستان هم به پای فدراسیون کشتی ایران بوده است. با استعفای رسول خادم از فدراسیون کشتی، تکلیف برگزاری جام باشگاه‌های جهان مشخص نبود که سرانجام حمید بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون کشتی تصمیم به برگزاری این مسابقات گرفت. ولی همین تعلل سبب شد تیم تایتان مرکوری که پای ثابت این مسابقات از دوره اول بود از حضور در این رقابت‌ها انصراف دهد. هومن توکلیان، سرپرست ایرانی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا درباره عدم‌حضور تیم تایتان مرکوری در جام باشگاه‌های جهان به ایسنا گفت: «فاصله زمانی رقابت‌های جهانی مجارستان با رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در ایران کم بود و نفرات اصلی تیم ملی اعلام کردند ترجیح می‌دهند در جام باشگاه‌های جهان کشتی نگیرند و استراحت کنند اما تصمیم‌گیری نهایی به بعد از رقابت‌های قهرمانی جهان موکول شد. پس از رقابت‌های جهانی مجارستان و بازگشت به آمریکا جلسه‌ای را برگزار کردیم تا در این مورد تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم؛ چراکه احتمال اینکه به ایران بیاییم نیز زیاد بود، اما متأسفانه در همین حین رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی استعفا کرد و وقتی این اتفاق افتاد ما نیز به این جمع‌بندی رسیدیم که بهتر است در این دوره از رقابت‌ها حاضر نشویم. آمریکایی‌ها تا از قطعی بودن کاری اطمینان نداشته باشند هزینه نمی‌کنند و آن را انجام نمی‌دهند، به همین‌خاطر چون از برگزاری این رقابت‌ها در ایران پس از استعفای خادم مطمئن نبودند تصمیم گرفتند قید آن را بزنند. از سوی دیگر از فدراسیون ایران نیز تماسی با فدراسیون کشتی آمریکا گرفته نشد و اصلا هیچ اقدامی برای حضور آمریکا در ایران صورت نگرفت.»
  درستکار: باید تیمی در حد نام ایران را روانه میدان کنیم
تیم‌های بیمه رازی بابل و پاس ستارگان ساری به‌عنوان تیم‌های اول و دوم لیگ برتر کشتی آزاد ایران مجوز حضور در جام باشگاه‌های جهان را دارند. تیم بیمه رازی طی سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری در کشتی آزاد و فرنگی همیشه مدعی قهرمانی بوده است. پژمان درستکار مربی ارشد تیم بیمه رازی درباره شرایط این تیم در آستانه رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به همشهری گفت: «مدتی است تمرینات تیم بیمه رازی در آکادمی شهید رضایی‌مجد آغاز شده است. ما برای شرکت در جام باشگاه‌های جهان با جذب برخی نفرات نسبت به مسابقات تیم را برای باشگاه‌های جهان تقویت کردیم تا نماینده شایسته‌ای برای ایران در این رقابت‌ها باشیم.» درستکار درباره کشتی‌گیران خارجی که جذب کرده‌اند گفت: «با توجه به اینکه فقط از 2کشتی‌گیر خارجی در ترکیب تیم می‌توانیم سود ببریم قطعا سعی خواهیم کرد کشتی‌گیران درجه یکی را به خدمت بگیریم که بتوانند به تیم کمک کنند. الان دقیقا نمی‌توانم بگویم چه کشتی‌گیرانی را به‌خدمت خواهیم گرفت. هم‌اکنون در حال مذاکره با چند کشتی‌گیر هستیم که هنوز حضور آنها قطعی نشده است.» مربی ارشد تیم بیمه رازی در پاسخ به این سؤال که با توجه به عدم‌حضور آمریکا در این مسابقات که همیشه جزو مدعیان بوده است، باز هم نیاز است تیم قدرتمندی را روانه جام باشگاه‌های جهان کنند، گفت: «تیم تایتان مرکوری آمریکا اگر در مسابقات شرکت می‌کرد باز هم ما کار خودمان را می‌کردیم. باید تیم قدرتمندی را روانه میدان کنیم که در حد نام ایران باشد. هرچند شنیده‌ام روس‌ها برای نخستین‌بار قرار است در جام باشگاه‌های جهان شرکت کنند و این حضور می‌تواند سطح مسابقات را بالا ببرد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید