• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 24 آذر 1397
کد مطلب : 40808
+
-

صفر- صفر شماره6!

صفر- صفر شماره6!

نیم‌فصل اول لیگ برتر برای استقلال و پدیده، با تساوی بدون گل به پایان رسید. این دومین تساوی صفر-صفر فصل پدیده بعد از دیدار با تراکتورسازی و البته ششمین تساوی صفر-صفر استقلال از شروع لیگ برتر هجدهم بود. نتیجه این مسابقه، قهرمانی نیم‌فصل تیم یحیی را به خطر انداخت و روند فوق‌العاده تیم وینفرد شفر را نیز متوقف کرد. با وجود این آبی‌های تهران و قرمزهای مشهد چندان از نتیجه ناراضی نیستند و همچنان به رقابت در کورس قهرمانی ادامه خواهند داد. مشکل بزرگ پدیده در این فصل، ناکامی در شکست‌دادن رقبای بزرگ بوده است. تیم مشهدی با وجود نیم‌فصل درخشانی که سپری کرد، موفق نشد پرسپولیس، تراکتورسازی، سپاهان و استقلال را شکست بدهد و در جدال با این 4تیم بزرگ و مدعی قهرمانی، تنها 2امتیاز به‌دست آورد. مشکل بزرگ استقلال شفر نیز، شاید این باشد که این تیم هنوز نمی‌تواند از جو آزادی برای ضربه زدن به رقبا استفاده کند. آنها در لیگ برتر هجدهم دیدارهای زیادی را بدون زدن گل در استادیوم خانگی‌شان به پایان رسانده‌اند و درحالی‌که تصور می‌شد این روند با نفت آبادان برای همیشه به فراموشی سپرده شده، یک تساوی بدون گل خانگی دیگر در مقابل پدیده از راه رسید. امسال حکایت ورزشگاه آزادی هم برای استقلال عجیب شده است. این تیم تا اینجا 7 بازی در خانه خودش برگزار کرده که در 2 تای آنها 6 گل به تراکتورسازی و نفت آبادان زده، اما در 5 بازی دیگر حتی یک گل هم به ثمر نرسانده است. 4 مساوی بدون گل برابر پیکان، فولاد، پرسپولیس و پدیده در کنار باخت یک بر صفر به سپاهان دیگر نتایج استقلال در آزادی بوده. آنها در خانه یا 3 بر صفر می‌برند، یا اصلا نمی‌برند!
حضور ثابت پژمان منتظری در ترکیب استقلال، نخستین تصمیم غافلگیرکننده مرد آلمانی به‌شمار می‌رفت. تجربه مدافع شماره33 در این مسابقه برای آبی‌ها کاملا مفید به‌نظر می‌رسید. استقلالی‌ها خیلی زود با مصدومیت فرشید باقری روبه‌رو شدند و آماده‌ترین هافبک روزهای گذشته را با یک تعویض اجباری از زمین خارج کردند تا مارکوس نویمایر به‌جای او در ترکیب قرار بگیرد. در نیمه اول 2تیم ترجیح دادند با فاصله گرفتن از ریسک، نمایش احتیاط‌آمیزی ارائه کنند اما بازی از دقایق پایانی همین نیمه حرارت بیشتری پیدا کرد. ضربه آزاد تماشایی خلعتبری، بهترین موقعیت تیم مهمان در نیمه اول بود و تیم میزبان نیز اواخر این نیمه با شوت طارق همام صاحب یک فرصت جدی برای گلزنی شد. در 45دقیقه دوم، استقلالی‌ها توانستند بازی‌شان را به حریف تحمیل کنند و چندبار موقعیت‌هایی خطرناک روی دروازه پدیده بسازند. بهترین فرصت‌های این تیم توسط طارق و نویمایر به‌سادگی از دست رفتند و سوت اشتباه داور نیز، فرصت تبدیل‌شدن اللهیار صیادمنش به تعویض طلایی وینفرد شفر را گرفت. اللهیار نه‌تنها قهرمان این مسابقه نشد، بلکه قبل از سوت پایان داور، زمین را به‌عنوان بازیکن اخراجی ترک کرد. فاصله 6امتیازی 2تیم در جدول رده‌بندی با این تساوی حفظ شد اما این فاصله هنوز هم قابل جبران به‌نظر می‌رسد. گرفتن مالکیت بیشتر، از تیمی مثل پدیده که همواره به بهترین شکل فوتبال مالکائه بازی می‌کند، یک موفقیت برای شفر و تیمش محسوب می‌شد. برای یحیی و پسرها نیز امتیاز گرفتن از استقلال پرانگیزه و پرمهره در آزادی، چیزی کمتر از یک موفقیت محسوب نمی‌شد.
لحظاتی بعد از پایان این مسابقه، استقلالی‌ها به‌شدت علیه قضاوت داور موضع گرفتند و پدیده نیز برای چندین‌بار به تغییر زمان بازی از سوی سازمان لیگ معترض بود. در واقع هر دو باشگاه باور داشتند که عوامل بیرونی در تعیین سرنوشت این نبرد اثر گذاشته‌اند. پایان این دوئل برای استقلال و پدیده، فرصتی برای آغاز تعطیلات زمستانی نیم‌فصل است. آنها باید از این دوره زمانی برای رسیدن به اوج هماهنگی استفاده کنند تا به اهدافشان در پایان فصل برسند. شفر که قبل از شروع فصل زمان زیادی را برای تمرین و بدنسازی از دست داده بود، حالا باید تیم ایده‌آلش را در غیاب ملی‌پوش‌ها خلق کند و یحیی برای فاصله گرفتن از فرم چند هفته گذشته و بازگرداندن پدیده به شرایط ایده‌آل، زمان کافی را در اختیار خواهد داشت. اگر هر دوتیم در شرایط مطلوب قرار بگیرند، شاید تقابل‌شان در هفته پایانی نیم‌فصل دوم، فینالی برای لیگ برتر هجدهم باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید