• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 19 آذر 1397
کد مطلب : 40326
+
-

زکی‌پور: استقلال 3مدافع چپ آماده دارد

زکی‌پور: استقلال 3مدافع چپ آماده دارد

استقلال در ادامه روندرو به رشد خود توانست سپیدرود را در خانه حریف با 5گل شکست دهد و به جمع مدعیان اضافه شود. در این دیدار میلاد زکی‌پور -مدافع چپ آبی‌پوشان- یکی از بهترین‌های تیمش بود. او با حضور به‌موقع در حملات تیمش روی 3-2 گل آبی‌پوشان تأثیر مستقیم داشت. گفت‌وگوی زکی‌پور با همشهری را در ذیل می‌خوانید: 
   از بازی با سپیدرود برایمان بگو. انتظار داشتید 5گل به این تیم بزنید؟
واقعا برد شیرینی بود. خدا را شکر برنده بازی بودیم. دست تک‌تک هواداران را می‌بوسم که نزدیک به 6-5ساعت زیر باران در ورزشگاه بودند و تیم را تشویق کردند و بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای هم ورزشگاه را ترک کردند. در این فضا ما هم توانستیم 5گل بزنیم.
   نسبت به گذشته خیلی آماده نشان دادی و روی 3-2گل تیم تأثیر مستقیم داشتی خودت دلیل این پیشرفت را در چه می‌دانی؟
ما تغییر سیستم در بازی داشتیم و با سیستم 4-3-3 بازی کردیم. قبلا با سیستم 4-2-3-1 بازی می‌کردیم که سخت بود در حملات شرکت کنم در کنار آن همام طارق و فرشید اسماعیلی در این سیستم جدید جلوی من بازی می‌کنند که هر دو تکنیکی و پا به توپ هستند به همین دلیل من هم راحت می‌توانم در حملات شرکت کنم. در کل خدا را شکر بازی به بازی داریم بهتر می‌شویم.
   می‌توانی این روند خوبت را ادامه بدهی؟
باید تمرین و کوشش زیادی باید داشته باشم. تلاش کنم و زیاده‌خواه باشم در کنارش روند خوبی هم داشته باشم. در تیمی مثل استقلال بازی کردن یک خوبی که دارد اینکه اگر مقدار کمی هم از شرایط ایده‌آل خودت افت کرده باشی هواداران سریع می‌فهمند و به تو گوشزد می‌کنند که خودت باش. این موضوع جای شکر دارد. باید سریع به فرم ایده‌آل خودت برگردی.
   این‌روزها بحث بازگشت امید نورافکن به استقلال که هم‌پستی تو محسوب می‌شود به گوش می‌رسد. خودت در این‌باره چه نظری داری؟
استقلال الان 3 مدافع چپ آماده دارد؛ میثم تیموری، آرمین سهرابیان و من. امید بخواهد برگردد احتمالا در یک پست دیگر بازی خواهد کرد باید ببینیم نظر آقای شفر چیست.
   اما بحث بازگشت نورافکن وقتی مطرح شد که تو در برهه‌ای نتوانستی انتظارات را برآورده کنی.
من 3-2 بار دچار مصدومیت شدم. هواداران گفتند افت کرده‌ام و حاشیه ساختند اما من که سال اول حضورم در استقلال خوب بودم مگر می‌شود فصل بعد افت کنم؟! یعنی سال اول خوب باشی بعد افت کنی؟!! خدا را شکر در این فصل از همان ابتدا خوب بودم و بازی به بازی آماده‌تر شدم و باید از این هم بهتر شوم.
   به‌عنوان یک مدافع چپ سخت‌ترین حریفی که روبه‌روی تو بازی کرده کدامیک از بازیکن لیگ بوده است؟
همه خوب هستند و در یک سطح قرار دارند اما تنها کسی که کمی اذیتم کرد دانیل اسماعیلی‌فر- هافبک راست تیم تراکتورسازی - بود. 
   3 بازی است که پشت سر هم می‌برید. آیا این روند ادامه خواهد داشت؟
اولا وظیفه ماست که همیشه خوب بازی کنیم و ببریم. این یک توقع از ماست که همیشه برنده باشیم و حالا هم یک بازی مهم با تیم پدیده داریم. بعداز آن 50روز لیگ تعطیل خواهد بود. سعی می‌کنیم با برد پدیده دل هواداران را شاد کنیم و در جمع تیم‌های بالای جدول قرار بگیریم و برای نیم‌فصل دوم تلاش کنیم قهرمان شویم.
   می‌توانید قهرمان شوید؟ 
صددرصد. مطمئنا اگر بتوانیم بازی با پدیده را ببریم شانس زیادی خواهیم داشت که قهرمان شویم. البته پدیده تیم خیلی خوب و قابل احترامی است، از مربی و بازیکنان خوبی هم بهره می‌برد. اصلا آقای یحیی گل‌محمدی هر جا می‌رود با علم بالای خود تأثیر زیادی می‌گذارد. همیشه تیمش خوب بازی می‌کند و خوب هم نتیجه می‌گیرد.
   استقلال الان 4بازی است که کلین شیت می‌کند. به‌عنوان یکی از اعضای خط دفاعی در این‌باره چه صحبتی داری؟
به هرحال گل نخوردن برای خط دفاعی خیلی مهم است. برای بازیکنان خط دفاعی مهم این است که گل نخوریم. گلرها هم تلاش می‌کنند کلین شیت کنند.
   کدام تیم‌ها را مدعی امسال قهرمانی می‌دانی؟
5-4تیم خیلی خوب هستند. پدیده با مربی‌ای که دارد خوب کار کرده و مدعی است، سپاهان، تراکتورسازی، ما و پرسپولیس. امسال رقابت سنگین می‌شود.
   تو یک‌بار توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت شدی آیا هنوز به تیم ملی فکر می‌کنی؟
مگر می‌شود به تیم ملی فکر نکرد ولی استقلال هم خودش یک تیم ملی است چراکه پیراهن استقلال ارزش‌اش کمتر از پیراهن تیم ملی نیست. آرزوی هر بازیکنی است که پیراهن تیم ملی را برتن کند من هم فقط 2 روز برای تمرینات ریکاوری به تمرینات تیم ملی دعوت شدم که خیلی هم خسته بودم چراکه قبلش 90دقیقه برای تیم باشگاهی بازی سخت انجام دادیم. امیدوارم بازهم این افتخار نصیبم شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید