• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 19 آذر 1397
کد مطلب : 40317
+
-

ستاره، فیکس، نیمکت، سکو

ستاره، فیکس، نیمکت، سکو

با پایان محرومیت تاریخی پرسپولیس، این تیم می‎تواند از خریدهای جدیدش استفاده کند. سرخپوشان ابتدای فصل با وجود باقی‌ماندن نیم‌فصل از محرومیت‌شان، با 4بازیکن جدید توافق کردند که حضور این نفرات در تیم قطعی است. البته باتوجه به مصدومیت‌هایی که به‌ویژه در خط دفاعی پیش آمد، پرسپولیس نیاز به جذب نفرات بیشتری هم پیدا کرده که برانکو و باشگاه فعلا اسم آنها را لو نمی‌دهند. با وجود این اضافه‌شدن همان 4نفر اول یعنی مهدی ترابی، سروش رفیعی، مهدی شیری و مهدی شریفی هم خیلی به تیم کمک خواهد کرد؛ نفراتی که البته موقعیت‌های متفاوتی دارند و بعید به‌نظر می‌رسد در آغاز راه، سرنوشت مشابهی در انتظارشان باشد.
  مهدی ترابی؛ منشا در خطر
بدون تردید مهدی ترابی ارزشمندترین خرید پرسپولیس در زمستان است؛ بازیکنی که اگر اتفاق بدی رخ ندهد و با تیم «مچ» شود، می‌تواند یکی از بهترین خریدهای یک دهه گذشته باشگاه هم به شمار آید. ترابی اصالتا پرسپولیسی است، حاشیه ندارد و به‌طور مستمر هم به تیم ملی دعوت می‌شود. او در نیم‌فصل اول برای سایپا بازی کرد و البته در آغاز راه خیلی خوب نبود اما در ادامه و مخصوصا بعد از رد‌شدن شکایت باشگاه تراکتورسازی از او به روزهای خوبش بازگشت و در سایپا و تیم ملی موفق به گلزنی هم شد. ترابی قابلیت بازی در پست‌های وینگر و مهاجم را دارد و احتمالا بلافاصله پس از حضور در تیم، فیکس خواهد بود. سرخپوشان با از دست‌دادن عناصر تهاجمی پرشمار در این فصل، برخلاف چند سال گذشته عملکرد هجومی چندان خوبی نداشته‌اند و برانکو امیدوار است ترابی به حل این مشکل کمک کند. فیکس‌شدن او مسلما قربانی خواهد گرفت و شاید گادوین منشا بیش از سایر گزینه‌ها در خطر باشد.
  مهدی شیری؛ فیکس اورژانسی
در شرایط عادی شاید بعید به‌نظر می‌رسید که بازیکنی مثل مهدی شیری که حداقل «ستاره» نیست، شانس حضور در پرسپولیس را داشته باشد و حتی انتظار برود از همان مسابقه اول فیکس شود اما بازیکن پیشین پیکان الان در چنین شرایطی قرار دارد. صادق محرمی که می‌توانست یک دهه با خیال راحت در پرسپولیس بازی کند، اول فصل به اروپا رفت که فعلا هم چندان موفق نشده. پس از آن نیز بازیکن مورد علاقه برانکو یعنی حسین ماهینی رباط پاره کرد تا در این مدت نفراتی مثل شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، آدام همتی و محسن ربیع‌خواه دفاع راست پرسپولیس باشند. طبیعی است که در این شرایط شیری به‌عنوان دفاع راست تخصصی بخت فوری فیکس‌شدن داشته باشد. ظاهرا برانکو هم بازی او را قبول دارد. در دوران بدون تیم‌بودن رامین رضاییان وقتی در مورد جذب او از پروفسور سؤال شد، او گفت: «ما شیری را خریدیم، پس دفاع راست لازم نداریم.»
  سروش رفیعی؛ روی نیمکت شروع می‌کند
شرایط برای سروش رفیعی اما به این خوبی‌ها نیست. تقریبا 2سال است که کسی یک بازی خوب هم از او ندیده. سروش یک فصل را در الخور قطر هدر داد و نیم‌فصل نخست را هم که قرار بود با فولاد پشت سر بگذارد، خانه‌نشین شد. همان چند نمایش سروش در اهواز در آغاز فصل، به خوبی نشان داد او اصلا آماده نیست. بنابراین رفیعی کار سختی برای تحمیل خودش به ترکیب دارد؛ مخصوصا که عناصر وسط زمین سرخپوشان یعنی بشار‌ رسن، نوراللهی، سیامک نعمتی و امید عالیشاه واقعا خوب بوده‌اند.
  مهدی شریفی؛ سخت‌ترین پروژه
مهاجمی که لیگ سیزدهم در سپاهان به‌عنوان یک پدیده به فوتبال ایران معرفی شد، بعد از تجربه ناموفق حضور در تراکتورسازی امیدوار است زیرنظر برانکو احیا شود اما کار برای او بسیار سخت است. شریفی مدت‌هاست حتی در یک مسابقه رسمی هم بازی نکرده. به علاوه رقبای او در خط حمله یعنی علی علیپور، گادوین منشا و مهدی ترابی بسیار سرسخت هستند. محمد امین اسدی هم این اواخر در دقایقی که بازی کرد، بد نشان نداد. شریفی شاید در آغاز نیم‌فصل حتی به‌عنوان بازیکن ذخیره هم فرصت چندانی برای بازی نداشته باشد اما راه بازگشت او به فوتبال ایران این است که از کمترین فرصت‌ها بیشترین بهره را ببرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید