• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 17 آذر 1397
کد مطلب : 40071
+
-

کافه مجلس | ایران

  دفاع ‌مقدس مجلس از یک مصلحت ملی

ابوالفضل سروش، عضو فراکسیون امید به اعتماد آنلاین گفت: با توجه به لزوم و ضرورت پیوستن ایران به FATF که متضمن منافع ملی و مصلحت نظام در شرایط ویژه فعلی کشور است، دفاع مجلس از رأی قبلی‌اش به CFT دفاع ‌مقدس از یک مصلحت ملی بود که در لابه‌لای هجمه‌های سنگین مغرضان داخلی و کارشکنی‌های مخالفان بین‌المللی نظام شامل آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان صورت گرفت. سروش به اعتماد آنلاین گفت: موج بی‌شمار پیامک‌های تلفنی که هنوز منبع تامین هزینه‌های آنها برای نمایندگان مبهم است و برگزاری تجمعات اعتراضی و طومارنویسی‌های انتقادی گوشه‌ای از فضاسازی جمعی خاص با نیات نه‌چندان آشکار علیه موافقان پیوستن ایران به FATF بود؛ فضا‌سازی‌‌ای که چنان عرصه را بر موافقان تنگ کرده بود که آنچنان که باید و شاید حق مطلب در لزوم ضرورت پیوستن ایران به کنوانسیون‌های مالی مذکور ادا نشد.

  پیشنهاد یک نماینده به رئیس‌جمهور

عبدالکریم حسین‌زاده، رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور پیشنهادهایی در راستای مقابله با مشکلات استان‌ها و مناطق محروم ارائه کرد. به گزارش همشهری، در بخشی از نامه عبدالکریم حسین‌زاده‌ خطاب به حسن روحانی در راستای رفع محرومیت در کشور آمده است: «طی 4دهه‌ای که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، مناطق کمتر توسعه‌یافته، توسعه‌نیافته باقی مانده و مناطق توسعه‌یافته و توسعه‌‌نیافته‌تر شکافشان بیشتر شده‌ است. بنابراین بیراه نیست اگر ظهور پدیده‌هایی همچون کولبری را نتیجه این رویکرد برنامه‌‌ریزی در کشور بدانیم. در همین راستا پیشنهاد می‌کنم ۵۰ درصد ردیف موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع آن در لایحه بودجه سنواتی سال ۹۸ به ۷ استان محروم تخصیص یابد.

   واکنش امام‌جمعه اصفهان به استعفای نمایندگان

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: صدای مردم اصفهان باید به گوش دولت برسد، من از نمایندگانی که به‌صورت دسته‌جمعی در اعتراض به این موضوع استعفا کردند تشکر می‌کنم و می‌گویم آفرین بر شما اما به شرطی که تا پایان بر موضع خود بایستید.
به گزارش تسنیم، او دیروز در خطبه‌های نمازجمعه اصفهان افزود: نمایندگان اقدام خوبی انجام دادند و باید از طرف همه مردم استان از آنها قدردانی کنم.امام جمعه اصفهان با اشاره به عمل نکردن روحانی به وعده‌هایش گفت: رئیس‌جمهور در جمع مردم اصفهان گفت زاینده‌رود جاری می‌شود اما نشد، این در حالی است که دولت بودجه‌ای برای آب اصفهان درنظر نگرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید