• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 17 آذر 1397
کد مطلب : 40033
+
-

توپ فوتبال در زمین وزارت ورزش

 مهدی تاج،  رئیس فدراسیون فوتبال،  پنجشنبه سر کار نرفت. نزدیکان او می‌گویند امروز و احتمالا روزهای آینده هم سر کار نمی‌رود مگر اینکه اتفاقی بیفتد که مناسبات فعلی بین او و مدیران وزارت ورزش و جوانان را به هم بزند.
برخی منابع آگاه می‌گویند تاج در روزهای اخیر ارتباط تلفنی‌اش با وزیر ورزش را هم محدود کرده چون معتقد است وزارت ورزش بر سر توافقش با او نمانده است. طبق شنیده‌ها،  استعفای محمدرضا ساکت،  یکی از مفاد توافقنامه شفاهی تاج و سلطانی‌فر بوده. نزدیکان رئیس فدراسیون فوتبال می‌گویند او با کنار گذاشتن ساکت پایبندی‌اش به توافق مذکور را نشان داده اما در طرف مقابل وزارت ورزش هنوز استراتژی‌ تازه‌ای برای حل مشکل دیگر اعضای بازنشسته فدراسیون انتخاب نکرده است. برکناری ساکت می‌تواند چراغ سبز به برخی تغییرات مورد نظر وزارت ورزش در فدراسیون فوتبال باشد،  اگر چه براساس شنیده‌ها مدیران این وزارتخانه ترجیح می‌داده‌اند به جای ابراهیم شکوری،  علی رغبتی یا مهدی محمد نبی،  سرپرست پست دبیرکلی فدراسیون شود. شکوری بازیکن پیشین سایپا و پرسپولیس است که طبق اساسنامه برخی شرایط دبیرکلی ازجمله 10سال سابقه مدیریت را ندارد،  با این حال رئیس فدراسیون فوتبال او را که معاون ساکت بود،  به گزینه‌های وزارت ورزش ترجیح داده است. هدایت ممبینی،  یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون،  به انتصاب ابراهیم شکوری واکنش نشان داد و گفت هیأت رئیسه از آن بی‌اطلاع بوده. نزدیکان به رئیس فدراسیون اما می‌گویند این انتخاب مشکل قانونی ندارد چرا که قرار نیست شکوری دبیرکل رسمی فدراسیون باشد.
با ادامه غیبت تاج و اعضای بازنشسته هیأت رئیسه،  شیوه اداره فدراسیون مبهم خواهد بود. طبق اساسنامه در غیاب رئیس،  نایب‌رئیس اول باید کارها را انجام دهد،  اما علی کفاشیان هم بازنشسته است. او از 24آبان هیچ سندی را امضا نکرده و ترجیح داده فقط سازمان لیگ فوتسال را مدیریت کند با این توجیه که این سازمان غیردولتی است و قانون بازنشسته‌ها شامل آن نخواهد شد. وزارت ورزش و جوانان دیروز پس از هفته‌ها کشمکش،  برای دو فدراسیون والیبال و کاراته،  سرپرست معرفی کرد،  با این حال ترجیح داد کاری به فوتبال نداشته باشد.
حتی شنیده شده،  برخی از نمایندگان مجلس هم که در هفته‌های گذشته بارها مصاحبه کرده و اصرار داشتند که مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال باید مانند دیگر بازنشسته‌ها کناره‌گیری کنند،  از ترس تعلیق احتمالی و تبعات بعد از آن،  در مصاحبه‌های اخیرشان دیگر اسمی از فوتبال نمی‌آورند. این سکوت می‌تواند آرامش قبل از توفان باشد؛ آرامشی که با واکنش احتمالی مقامات فیفا یا حتی یک مصاحبه جنجالی از کارلوس کی‌روش که تیمش در آستانه جام ملت‌های آسیاست،  به هم خواهد ریخت.

این خبر را به اشتراک بگذارید