• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 17 آذر 1397
کد مطلب : 40021
+
-

رسوایی گاز خنده

رسوایی گاز خنده

اگر در فوتبال ما گاهی قلیان‌کشیدن بازیکنان یا حضور آنها در میهمانی‌های مختلط جنجال درست می‌کند، در فوتبال فوق‌حرفه‌ای اروپا گاهی اوضاع بسیار بدتر است. اخیرا فیلمی از حضور یک‌سری بازیکنان آرسنال در یک میهمانی مختلط منتشر شده که آنها را در حال استعمال گاز خنده نشان می‌دهد. ابتدا با دیدن فیلم تصور می‌کنید که ستاره‌های آرسنال بادکنک‌های هلیوم را تنفس می‌کنند تا تن صدای‌شان تغییر کند اما خیلی زود مشخص می‌شود که آنها در حال استعمال مونواکسید دی‌نیتروژن یا نیتروز اکساید یا گاز خنده (N2O) هستند که تا چند سال پیش فقط در دندانپزشکی، زایمان و بیهوشی و حتی به‌عنوان سوخت خودرو استفاده می‌شد و حالا دست‌کم در بریتانیا نیم‌میلیون نفر از جوانان به آن گرایش دارند. آرسنالی‌ها بعد از پیروزی در داربی لندن مقابل تاتنهام، طوری در رختکن خوشحالی کرده بودند که پوچتینو فیلم آنها را به بازیکنان تاتنهام نشان داد و گفت هرگز تا وقتی که جامی نبرده‌اند، حق ندارند مثل اینها جشن بگیرند. حالا به فاصله چند روز پس از آن جوگیری، توپچی‌ها جنجال جدیدی درست کرده‌اند. در این فیلم بازیکنانی مثل اوزیل، گوندوزی، لاکازت، اوبامیانگ و کولاشیناچ در حال پارتی دیده می‌شوند؛ در مکانی که تعدادی پسر و حدود 70میهمان مونث حضور دارند. باشگاه آرسنال هنوز موضع قاطعی در این‌باره نگرفته و فقط اعلام کرده که با بازیکنان صحبت و نقش و مسئولیت‌شان به آنها یادآوری خواهد شد. بازیکنان متوجه دوربین مداربسته نبوده‌اند و پیش از هر پک به بادکنک، یواشکی این‌طرف و آن‌طرف را نگاه می‌کردند و سپس می‌رفتند توی حس. این گاز سمی نیست اما جزو گازهای گلخانه‌ای محسوب می‌شود و آلوده‌کننده هواست و گاهی ایست قلبی و مرگ به‌بار می‌آورد. در این فیلم تصاویر موستافی و میخیتاریان هم کنار کاناپه‌ای که اراذل آرسنالی روی آن در حال استعمال گازخنده بودند، دیده می‌شود اما آنها به‌نظر نمی‌رسد حداقل در این فیلم چیزی مصرف کرده باشند. گزارش‌ها کاملا دقیق است و حتی به مارک و قیمت نوشیدنی‌های 2500پوندی هم اشاره شده است. برخی میهمانان و شاهدان ابراز تعجب کرده‌اند که چطور ورزشکارانی در این سطح حاضر شده‌اند جان خود را با مصرف چنین چیزی به خطر بیندازند. این میهمانی و این اتفاقات در ساعت 4صبح رخ داد که حتی بیداری در این ساعت برای یک ورزشکار حرفه‌ای چیز مضری است، چه برسد به حضور در میهمانی این سبکی با مخلفات اینچنینی. این اتفاق پیش از بازی ابتدای فصل آرسنال که به شکست 2 بر صفر آنها مقابل من‌سیتی منجر شد، رخ داد. توپچی‌ها بازی بعدی را هم بلافاصله 2 بر 3 به چلسی باختند اما از آن زمان تاکنون رویه روبه‌رشدی را در پیش گرفتند و 20بازی پیاپی بدون شکست را ثبت کردند. حالا انتشار این فیلم می‌تواند تیم را تحت‌تأثیر قرار دهد. جالب اینکه هنگام ورود بازیکنان فوتبال گوشی موبایل همه میهمانان غیر از بازیکنان از آنها گرفته شد مبادا فیلم یا عکسی از این پارتی به بیرون درز کند.

    مصرف این ماده درون بادکنک‌های پلاستیکی خطر آن را بیشتر می‌کند و مصرف این ماده مخدر در کنار الکل می‌تواند منجر به اوردوز شود. در زمان نشئگی، گیجی و توهم سراغ مصرف‌کننده می‌آید. پس از پریدن آثار مواد، سردرد و خستگی شدید سراغ فرد می‌آید چون این ماده بیشتر اکسیژن درون بدن و مغز را مصرف می‌کند. گرسنگی شدید هم از عوارض آن است. مصرف‌کننده‌های مستمر دچار درد همیشگی و گاهی بی‌حسی در اعضا می‌شوند.

    توپچی‌ها نخستین ورزشکارانی نیستند که در حال استعمال گاز خنده رسوا می‌شوند. رحیم استرلینگ پیش از انتقال 57میلیون پوندی از لیورپول به منچسترسیتی در سال2015، دو بار در حال مصرف همین ماده مخدر دیده شد. جک گرلیش، بازیکن استون‌ویلا در سال2016 و کایل واکر، مدافع فعلی من‌سیتی در سال2013 هم حین مصرف گاز خنده دیده شدند که البته هیچ‌یک به شکلی مورد تنبیه قرار نگرفتند تا برای دیگران درس عبرت شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید