• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 آذر 1397
کد مطلب : 39566
+
-

کافه مجلس | سیاست

   لاهوتی خطاب به دلخوش: کم‌خور دو، سه پیمانه

کاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا روز گذشته در صحن علنی مجلس، در جریان بررسی اصلاح قانون بودجه 97خطاب به مهرداد لاهوتی گفت: آقای لاهوتی مسئله‌ای مطرح کردید که لازم می‌دانم با شما مزاح کنم چون بارها سر به سر ما گذاشته‌اید. به گزارش اعتمادآنلاین،  دلخوش سپس شعری را خطاب به مهرداد لاهوتی خواند:  از دست تو یک ایل به تنگ آمده‌اند/ هم آدم و هم جبریل به تنگ آمده‌اند  
من هیچ ولی برادرم لاهوتی/ از دست تو چرچیل به تنگ آمده است
در ادامه جلسه مهرداد لاهوتی خواهان تذکری در پاسخ به دلخوش شد که علی مطهری خطاب به او گفت: من توهینی ندیدم اما اگر می‌خواهید اخطار دهید باید در قالب شعر جواب بدهید.
لاهوتی هم در ادامه بیان کرد:
من مست و تو دیوانه/ آقای دلخوش ما را که برد خانه
صدبار تو را گفتم آقای دلخوش/ کم خور دو، سه پیمانه
او در ادامه گفت: منظورم از پیمانه، پیمانه بهشتی است اما آن هم حدی دارد که باید رعایت کنید.

   اثر ترس و طمع نمایندگان بر کارایی مجلس

 عضو فراکسیون امید گفت: بسیاری از شایستگان و نخبگان از چرخه انتخاب در انتخابات مجلس حذف شدند. از شورای نگهبان دعوت می‌کنم که آسیب‌شناسی کند و پرونده اشخاصی را که از چرخه انتخابات حذف شده‌اند با شاخص‌های راه‌یافتگان به مجلس مقایسه کند. به گزارش اعتماد آنلاین،  محمود صادقی گفت: اگر نماینده‌ای ترس و طمع نداشته باشد، می‌تواند در مسیر مدرس قدم بردارد اما متأسفانه این دو بر کارایی مجلسی که باید در رأس امور باشد، سایه انداخته است.
 
   علاقه یک نماینده به جلسه با دولت

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی که وجود دارد و گزارش خوبی که برای برون‌رفت از وضعیت کنونی اقتصاد توسط مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده، پیشنهاد دارم یک هفته از زمان مجلس را به این موضوع اختصاص دهیم. به گزارش ایسنا، جلسه غیرعلنی 27آبان‌ماه درباره مسائل اقتصادی، جلسه غیرعلنی 13آبان‌ماه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه، جلسه غیرعلنی 16مهرماه با حضور محمدباقر نوبخت و محمود حجتی و نشست غیرعلنی 11مهر با حضور اسحاق جهانگیری درباره مسائل اقتصادی نمونه‌هایی از جلسات دولت با مجلس فقط در نیمه دوم سال برای بررسی معضلات اقتصادی بوده است.

  سؤال 26نماینده از وزیر دفاع

سؤال 26نماینده از وزیر دفاع درباره‌ نحوه دسترسی به مستند مربوط به دوتابعیتی‌ها اعلام وصول شد. طراحی این سؤال با علیرضا رحیمی، نماینده تهران بوده است. دلیل این سؤال پخش مستندی از سوی جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد در جریان سؤال از وزیر خارجه بود. این مستند درباره عبدالرسول دری اصفهانی بود که به جاسوسی در مذاکرات متهم شده است. طراحان سؤال می‌گویند این مستند محرمانه بوده و از وزیر دفاع سؤال کرده‌اند چگونه مستند مذکور به‌دست کریمی‌قدوسی رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید