• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 آذر 1397
کد مطلب : 39540
+
-

امپراتور در هزارتو

امپراتور در هزارتو

هواداران پرسپولیس هرگز تصور نمی‌کردند روزی از راه برسد که افشین قطبی به‌عنوان سرمربی در مقابل آنها قرار بگیرد. او یک دهه قبل «امپراتور» محبوب سکوهای سرخ بود اما تنها بعد از یک فصل موفق، این باشگاه را ترک کرد و پس از ناکامی روی نیمکت تیم ملی، در ژاپن، تایلند و چین نیز دوران موفقی را پشت سر نگذاشت تا دوباره به فوتبال ایران برگردد و این بار در اهواز مشغول به‌کار شود. قطبی از اهواز خاطره چندان خوبی در ذهن ندارد و در همین شهر، یک شکست سنگین را روی نیمکت پرسپولیس تجربه کرده است. روبه‌رو شدن با سرخ‌ها، تنها چالش بزرگ این مربی در ادامه لیگ هجدهم به‌شمار نمی‌رود. در لیگی که حالا دیگر به‌دست سرمربیان سابق تیم ملی تسخیر شده، افشین قطبی دوئل‌های بزرگ و جذابی را پشت سر خواهد گذاشت. بدون تردید حضور او به جذابیت‌های این فصل اضافه خواهد کرد.
   قطبی- پرسپولیس 
دوران حضور افشین قطبی روی نیمکت فولاد در مقابل تراکتورسازی آغاز می‌شود اما نخستین تقابل ویژه این مربی در بازگشت به فوتبال ایران، هفته دوم نیم‌فصل دوم در برابر پرسپولیس شکل خواهد گرفت. فولادی‌ها البته در نیم‌فصل اول به ورزشگاه آزادی رفته‌اند و این مسابقه در اهواز برگزار خواهد شد. امپراتور هنوز هم در بین هواداران پرسپولیس محبوب است و قرار گرفتن روبه‌روی این باشگاه، تجربه عجیبی برای او خواهد بود. فراموش نکنید در تاریخ لیگ برتر تنها 3مربی این باشگاه را قهرمان کرده‌اند و قطبی، یکی از همین سه مربی است.
   قطبی- مرزبان 
جدال فولاد و نفت مسجدسلیمان شاید در نگاه اول حساسیت چندانی نداشته باشد اما قرار گرفتن قطبی و علیرضا مرزبان در دو سمت آن، جذابیت‌های زیادی به‌دنبال خواهد داشت. در برخورد نیم‌فصل اول دو باشگاه، عبدالله ویسی و سیروس پورموسوی روی نیمکت دو تیم حضور داشتند اما حالا افشین قطبی و علیرضا مرزبان روبه‌روی هم قرار خواهند گرفت. مرزبان، یکی از دستیاران افشین در پرسپولیس لیگ هفتم بود اما آنها هرگز رابطه خوبی با هم نداشتند و در نهایت قبل از پایان فصل، علیرضا مرزبان از کادر فنی پرسپولیس جدا شد.
   قطبی- نکونام 
نکو، کاپیتان تیمی بود که با افشین قطبی راهی جام ملت‌های2011 آسیا شد. تیمی که در این تورنمنت ناکام بود و در نخستین مسابقه مرحله حذفی از جام کنار رفت. پس از پایان جام ملت‌ها، جواد نکونام مصاحبه‌های تندی علیه سرمربی تیم انجام داد و رفتارهای او را به باد انتقاد گرفت. همین موضوع شکاف میان این دو نفر را برای همه آشکار کرد. حالا نکونام به‌عنوان یک مربی در لیگ برتر فعالیت می‌کند و در نیم‌فصل دوم با سرمربی سابقش در تیم ملی روبه‌رو می‌شود.
   قطبی- استقلال 
امپراتور با وجود عملکرد درخشان در لیگ برتر هفتم، در هر دو مسابقه با استقلال ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد. به‌نظر می‌رسد تیم او می‌تواند استقلال بحران‌زده ناصر حجازی و سپس فیروز کریمی را با نتیجه‌ای پرگل شکست بدهد اما در هر دو جدال ابتدا این آبی‌ها بودند که به گل رسیدند و سپس محسن خلیلی کار را به تساوی کشاند. در مسابقه رفت دو باشگاه، چیزی نمانده بود استقلال به‌عنوان برنده از زمین خارج شود. با وجود قهرمانی لیگ برتر، نبرد با استقلال نقطه ضعف کارنامه افشین در پرسپولیس بود.
   قطبی- علی دایی 
افشین در تیم ملی، جانشین شهریار بود. در تصمیمی که به اعتقاد علی دایی از سوی نهادهای «فوتبالی» گرفته نشده بود، این مربی بعد از شکست در برابر عربستان شغل‌اش را از دست داد و ناگهان از مایلی‌کهن به‌عنوان سرمربی تیم ملی نام برده شد. مایلی بعد از حواشی عجیب‌اش با قلعه‌نویی اما ناچار به ترک این سمت شد و نیمکت ایران به افشین قطبی رسید. او با وجود اصرار به شناخت دقیق از کره‌شمالی و کره‌جنوبی، در نهایت نتوانست تیم ملی را به جام جهانی 2010برساند.
   قطبی- سپاهان 
داستان افشین قطبی و سپاهان، یک ماجرای جنجال‌برانگیز بود. در مسابقه رفت پرسپولیس و سپاهان لیگ هفتم، داستان تلخ «سرباز احمدی» اتفاق افتاد و در دیدار برگشت نیز، سرنوشت قهرمان لیگ برتر تعیین شد. طلایی‌ها خاطره خوبی از این سرمربی ندارند و امیدوارند این خاطره‌ها در لیگ برتر هجدهم تکرار نشود. قرار گرفتن قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان، حساسیت دوئل افشین با این تیم را بیشتر می‌کند.
   قطبی- علی کریمی 
جادوگر برای مدتی فوتبالیست محبوب افشین قطبی به شمار می‌رفت اما جدایی کریمی از تیم ملی در زمان قطبی، در فضای دوستانه‌ای صورت نگرفت. کریمی ناگهان اردوی تیم ملی را ترک کرد و در جام ملت‌های 2011غایب بود. او هم درست مثل نکو، حالا مربی شده و در جدال سپیدرود و فولاد، انتظار افشین قطبی را می‌کشد.
   قطبی- علیرضا منصوریان 
اولین فصل مربیگری قطبی در فوتبال ایران با آخرین فصل از دوران بازی علیمنصور همزمان شده بود. این دو برای مدتی در کنار هم فعالیت کردند و رابطه بسیار صمیمانه‌ای با هم داشتند. حتی منصوریان هنوز هم در کنفرانس‌های خبری از برخی اصطلاحات افشین قطبی استفاده می‌کند. پس از آخرین خروج افشین از فوتبال ایران، منصوریان برای یک مسابقه سرمربی تیم ملی شد و ایران را در برابر روسیه هدایت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :