• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 11 آذر 1397
کد مطلب : 39355
+
-

ارتقای خدمات اتوبوسرانی

با مسئول
ارتقای خدمات اتوبوسرانی


محمدیاسین دهقان|   یزد- خبرنگار :


یزد در حال حاضر 44 مسیر اتوبوسرانی دارد که از 1450 ایستگاه   عبور می‌کنند. کیفیت پایین اتوبوس‌ها، مناسب نبودن ایستگاه‌ها و طولانی شدن زمان انتظار در ایستگاه‌ها دست به دست هم داده‌اند تا همه ظرفیت‌های این ناوگان مورد بهره‌برداری قرار نگیرد.

استقبال یزدی‌ها از اتوبوس بسیار کم است. آنها به دلیل ضعف در حوزه حمل و نقل عمومی ‌به‌ویژه اتوبوس، ترجیح می‌دهند با سایر وسایل نقلیه به‌ویژه خودروهای شخصی در شهر تردد کنند. در این میان، ایستگاه‌ها تاثیر بسزایی در کاهش استقبال دارند. نبود و گاه مناسب نبودن ایستگاه باعث می‌شود که مسافر تمایلی به انتظار برای سوار شدن اتوبوس پیدا نکند و در نتیجه، روند استقبال از ناوگان حمل و نقل عمومی ‌شهر به‌ویژه اتوبوس کم است. 

سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در کنار تلاش برای نوسازی و بهسازی ناوگان به‌رغم مشکلات مالی و افزایش قابل ملاحظه قیمت اتوبوس، اقدامات دیگری از جمله طرح اصلاح خطوط شبکه اتوبوسرانی و ساماندهی ایستگاه‌ها را در دستور کار قرار داده است. رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از ساماندهی خدمات‌رسانی سازمان در حوزه اتوبوس برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان یزدی خبر می‌دهد و می‌افزاید: یکی از این برنامه‌ها طرح بازنگری و اصلاح خطوط شبکه خطوط اتوبوسرانی و ساماندهی ایستگاه‌هاست.


«محمدرضا شفیعی» می‌گوید: طرح بازنگری و اصلاح شبکه خطوط اتوبوسرانی شهر یزد برای حل مشکلات موجود نظیر عدم جامع‌نگری، پیچیدگی و خوانایی کم، هم‌پوشانی زیاد، زمان انتظار زیاد و عملکرد پایین در میزان جابه‌جایی مسافر در دستور کار این سازمان قرار گرفت.  

وی ادامه داد: بررسی و مقایسه شبکه خطوط پیشنهادی با موجود نشان‌دهنده افزایش تعداد مسیر از 43 به 44، کاهش زمان انتظار بر اساس مسیر از 9/26 دقیقه به 1/24 دقیقه و بر اساس اتوبوس از 16 به 15 دقیقه است. به این ترتیب، زمان انتظار در ایستگاه‌ها کوتاه می‌شود و از سوی دیگر، اقداماتی برای ساماندهی ایستگاه برای ایجاد آسایش در زمان انتظار برای اتوبوس در دستور کار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید