• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 7 آذر 1397
کد مطلب : 39038
+
-

فعالان حقوق زنان، خواستار رسیدگی سریع‌تر لایحه منع خشونت علیه زنان شدند

تجمع فعالان حقوق زنان مقابل مجلس

خبر
تجمع فعالان حقوق زنان مقابل مجلس


روز گذشته تعدادی از فعالان حقوق زنان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار رسیدگی سریع‌تر به لایحه منع خشونت علیه زنان و تصویب قانونی همه‌جانبه‌گر برای پیشگیری و منع خشونت علیه زنان در ایران شدند.

به گزارش همشهری، تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «ما خواهان تصویب قانونی هستیم که در آن ایجاد خانه‌های امن و مراکز حمایتی از زنان خشونت‌‌دیده در سراسر ایران را در دستور کار خود قرار دهد»، «ما خواهان تصویب قانونی هستیم که دستور ایجاد واحد ویژه رسیدگی به خشونت خانگی علیه زنان را با حضور قاضی، پلیس زن و ضابطان قضایی و انتظامی آموزش‌دیده صادر کند»، «در ایران از هر 3 زن متاهل، 2 زن خشونت خانگی دیده است. ما در همین چارچوب خواهان تصویب قانون همه‌جانبه برای پیگیری و منع خشونت خانگی علیه زنان هستیم» و «خواهان بررسی قانون پیشنهادی منع خشونت خانگی علیه زنان هستیم». همچنین در دست برخی از تجمع‌کنندگان، رشته مطالبی که حاوی روایت‌های زنان خشونت‌دیده در ایران بود و توسط فعالان زن جمع‌آوری شده بود، دیده می‌شد. البته بعد از چند دقیقه زنان، توسط مأموران مجبور به ترک محل شدند. آذر منصوری، فعال حقوق زنان در توییتر خود در این‌باره نوشته است: «امروز ۶آبان۹۷ زنانی مقابل مجلس رفته بودند تا صدای اعتراض خود را نسبت به عدم‌تصویب قانون خشونت علیه زنان به گوش نمایندگان برسانند، اما بیش از۲۰دقیقه تحمل نشدند. طبق برآوردها در ایران از هر ۳زن بیش از یک زن درمعرض خشونت هستند. امید که صدای این اعتراض به گوش نهاد قانونگذاری کشور رسیده باشد.»

7سال پیش قانون منع خشونت علیه زنان در معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری تهیه شد که برای بحث و بررسی به قوه قضاییه رفت تا پس از ایجاد راهکارهای حقوقی برای تصویب به مجلس برود اما هنوز پس از گذشت چند سال قوه قضاییه نظر نهایی خود را در این‌باره اعلام نکرده و عملا بررسی و تصویب این لایحه و سیر قانونگذاری در این‌باره متوقف شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید