• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 7 آذر 1397
کد مطلب : 38962
+
-

ضرب‌الاجل فیفا برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها

مدیران فدراسیون فوتبال ایران: بی‌اطلاعیم

ضرب‌الاجل فیفا برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها

کارشناسان فیفا می‌خواهند به‌منظور پایان دادن به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها برای ایران مهلت قانونی تعیین کنند.
بخش فارسی سایت دویچه وله آلمان این خبر را به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر کرده و در ادامه نوشته است که فشار فیفا سبب شد در یکی از مسابقات بین‌المللی فوتبال تعدادی از تماشاگران زن به استادیوم راه پیدا کنند.
براساس این گزارش یکی از کارشناسان هیأت مشاور حقوق بشری فیفا به آسوشیتدپرس گفته است: «فیفا باید به صراحت عمل کند و برای فدراسیون ایران جدول زمانبندی شده‌ای تعیین کند و هشدار بدهد که در غیر این صورت برای این کشور محدودیت‌هایی را به‌وجود می‌آورد.»
مقررات فیفا اعمال هرگونه تبعیض جنسی را در این فدراسیون منع می‌کند؛ اگر چه برخی از سران این فدراسیون ترجیح می‌دهند که از انتقاد عمومی به دولت ایران پرهیز کنند.
در مهرماه گذشته تعدادی از زنان منتخب ایرانی با فشار فیفا اجازه یافتند برای تماشای مسابقه فوتبال در بازی‌دوستانه میان ایران و بولیوی در جایگاه ویژه بانوان در استادیوم 100هزار نفری آزادی حضور پیدا کنند.
در ۱۹ آبان (۱۰ نوامبر) سال‌جاری نیز به حدود ۸۰۰ تماشاگر زن اجازه داده شد بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا میان پرسپولیس و کاشیما را از نزدیک تماشا کنند.
دیروز خبرگزاری ایسنا هم به نقل از برخی منابع عربی، فشار فیفا به فدراسیون ایران را تأیید کرد.
در گزارش ایسنا آمده: «سایت عربی کوره و همچنین سایت الحره نوشتند که شورای حقوق بشر فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) به ایران هشدار داده که به زنان اجازه دهند که در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند؛ در غیر این صورت فیفا را وادار به اعمال تحریم‌هایی بر فوتبال ایران خواهد کرد.»
ایسنا در ادامه، ادعای رسانه‌های عربی را به چالش کشیده و نوشته: «فدراسیون فوتبال ایران اخیرا در یک دیدار لیگ قهرمانان آسیا و یک بازی‌ دوستانه تیم ملی به زنان اجازه داد که به ورزشگاه بروند. البته در این زمینه هم شائبه‌هایی به گوش می‌رسد و خبر روزنامه‌های ایرانی که تأکید کرده بود که این حضور دستچین بوده است در رسانه‌های عربی هم بازتاب داشت.»

    بی‌اطلاعی مدیران فدراسیون فوتبال
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران که این روزها براساس قانون بازنشستگی تحت فشار است که استعفا بدهد، به همشهری ورزشی می‌گوید از ضرب‌الاجل فیفا بی‌خبر است.
او برای شرکت در نشست کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا به عمان سفر کرده است.
لیلا صوفی‌زاده، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال ایران در امور بانوان هم ادعا می‌کند که از ضرب‌الاجل فیفا اطلاع ندارد. او به همشهری ورزشی می‌گوید:« من اطلاعی ندارم فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه جدیدا ضرب‌الاجلی برای فدراسیون فوتبال تعیین کرده باشد، اما باید درنظر داشته باشید که حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هنگام برگزاری بازی فوتبال از الزامات فیفا است که هم برای کشور ما و همینطور سایر کشورها 
تعیین کرده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید