• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36500
+
-

مورد عجیب اخراجی‌ها

مورد عجیب اخراجی‌ها

اوضاع باشگاه استقلال عجیب و غریب است. از یک طرف مدیرعامل باشگاه سفت و سخت در مورد بقای قطعی وینفرد شفر سخن می‌گوید و از طرف دیگر اعضای کمیته فنی که منصوب خود او هستند در رسانه‌ها برای مربی آلمانی «ساز مخالف» می‌زنند. بعد از باخت مقابل سایپا و حذف از جام حذفی، هیأت‌مدیره استقلال از جریمه 20درصدی بازیکنان و مربیان خبر داد و روز شنبه هم امیرحسین فتحی- سرپرست باشگاه- سر تمرینات تیم حضور یافت. اینجا بود که عجایب در استقلال به اوج رسید.

  چرا تکذیب کردید؟
بعد از پایان جلسه فتحی با استقلالی‌ها، چند خبرگزاری از اخراج موقت فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی خبر دادند اما دقایقی بعد سایت رسمی باشگاه به‌شدت و با لحنی تند موضوع را تکذیب کرد. با وجود این در ساعات پایانی همان شب اعلام شد چشمی و اسماعیلی از لیست مسافران استقلال برای سفر به تبریز خط خوردند و در مسابقه امروز این تیم برابر ماشین‌سازی حضور نخواهند داشت! آیا واقعا از این بانمک‌تر ممکن است؟ الان برای روزبه و فرشید چه اتفاقی رخ داده؟ با هم مریض شده‌اند یا همزمان صلاحیت فنی‌شان را از دست داده‌اند؟ توجه داشته باشید که خط خوردن روزبه چشمی در شرایطی است که پژمان منتظری آسیب‌دیده و عملکرد دانشگر هم کماکان منتقدان را راضی نمی‌کند. در این وضعیت حذف این دو بازیکن چه معنایی غیراز برخورد انضباطی با آنها می‌تواند داشته باشد؟ خب اگر کسی را از تیم کنار می‌گذارید، بهتر است رسانه‌های رسمی خود باشگاه آن را اعلام کنند. در غیراین صورت حداقل وقتی خبر به بیرون درز کرد، اینطور قدرتمندانه آن را تکذیب نکنید.

  پنالتی نزدن جرم است؟
اینکه دلیل غضب کادرفنی و مدیریتی استقلال به فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی چیست، مسئله‌ای است که بعدا به‌طور دقیق روشن خواهد شد. با وجود این حداقل در مورد چشمی می‌توان گفت حاشیه‌ها علیه این بازیکن بعد از مسابقه با سایپا بیشتر شد؛ جایی که شفر ادعا کرد چند بازیکن باتجربه تیمش حاضر نشده‌اند ضربات پنالتی آخر بازی را بزنند و او ناچار شد موقعیت را در اختیار بازیکنان کم‌تجربه قرار بدهد. اینجا بود که رسانه‌ها افشا کردند روزبه چشمی یکی از بازیکنانی بوده که از زدن پنالتی طفره رفته و شاید تصمیم امروز علیه او بی‌ارتباط با همین مسئله نبوده باشد. با وجود این استقلالی‌ها باید بدانند هیچ کجای دنیا بازیکنی را که حاضر نمی‌شود پنالتی بزند تنبیه نمی‌کنند. ایستادن پشت ضربه پنالتی بیش از هر چیز دیگر نیاز به آمادگی روانی دارد و وقتی بازیکنی این آمادگی را در خودش سراغ ندارد، بهتر است شخصا انصراف بدهد. مثلا در پرسپولیس هم راجع‌به جلال حسینی گفته می‌شود او هرگز حاضر نیست برای تیمش پنالتی بزند.

  دم داربی هم محروم می‌کردید؟
شاید یکی از دلایل برخورد قاطع استقلالی‌ها با چشمی و اسماعیلی در مقطع کنونی این است که استقلال بازی نسبتا ساده با ماشین‌سازی تبریز را پیش‌رو دارد. حتی بعد از این مسابقه هم آنها تا نیم‌فصل به جز بازی با پدیده که فعلا زمان و مکان آن روی هواست، مسابقه سخت دیگری پیش‌رو ندارند. استقلال در این هفته‌ها باید به مصاف تیم‌هایی همچون استقلال خوزستان، نفت آبادان و سپیدرود رشت برود. خب الان سؤال این است که اگر استقلال به جای این برنامه، مثلا 3بازی پیاپی با پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی داشت، باز هم مدیران باشگاه به دلایل مبهم، 2 بازیکن فیکس تیم‌شان را کنار می‌گذاشتند یا اقدام به جریمه مالی بازیکنان می‌کردند؟ قانون به دردبخور، قانونی است که اجرای آن تابع شرایط نباشد.

چشمی‌و اسماعیلی چرا محروم‌شدند؟
 روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی به‌دلیل آنچه مسائل انضباطی عنوان شده همراه استقلال به تبریز سفر نمی‌کنند و موقتا از تیم کنار گذاشته شده‌اند. گفته‌می شود ماجرا از این قرار است که شنبه، امیرحسین فتحی -سرپرست باشگاه استقلال- با حضور در تمرین به انتقاد از نحوه بازی بازیکنان مقابل سایپا  انتقاد کرده. پس از صحبت‌های فتحی، 2بازیکن استقلال یعنی چشمی و اسماعیلی از سرپرست باشگاه خواستند حالا که حرف‌هایش را زده به صحبت‌های آنها هم گوش کند. در همین لحظه مهدی رحمتی به بازیکنان گفت نیازی به این کار نیست و خودش به‌عنوان کاپیتان با مدیران باشگاه صحبت خواهد کرد. بعد از این اتفاقات چشمی و اسماعیلی به نشانه ناراحتی از محل تمرین خارج شدند و این مسئله باعث شد این دو بازیکن توسط مسئولان تیم موقتا کنار گذاشته شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید