• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36496
+
-

قربانیان شگفتی

قربانیان شگفتی

ماشین‌سازی تبریز و استقلال تهران در شرایطی برای مسابقه امروز در لیگ برتر آماده می‌شوند که هر دو تیم هفته گذشته سوژه‌های شگفتی در جام حذفی بوده‌اند. تیم وینفرد شفر در مرحله یک هشتم نهایی این تورنمنت، نتیجه را در ضربات پنالتی به سایپا واگذار کرد و ماشین‌سازی نیز در ضیافت پنالتی‌ها، مغلوب داماش رشت شد. آبی‌ها حدود 85دقیقه یک بازیکن بیشتر از سایپا داشتند اما باز هم نتوانستند در برابر این تیم به هدف‌شان دست پیدا کنند. مقاومت 10 نفره پسران شهریار در ورزشگاه آزادی،یک شگفتی بزرگ برای این جام به شمار می‌رفت. پیروزی داماش لیگ دویی در برابر ماشین اما شگفتی به‌مراتب بزرگ‌تری به‌نظر می‌رسید. حالا جام حذفی برای هر دو تیم به پایان رسیده و آخرین سنگر آنها، لیگ برتر خواهد بود. شکست در جدال امروز،می‌تواند استقلال و ماشین‌سازی را در محاصره یک بحران بزرگ قرار بدهد. تیم تبریزی تا امروز فصل درخشانی نداشته اما به اهداف حداقلی‌اش در لیگ هجدهم دست پیدا کرده است. درست برخلاف استقلال که بعد از حذف آسیایی و کنار رفتن از جام حذفی، از همه نقشه‌های این فصل دور شده و حالا برای تغییر اوضاع، چاره‌ای به جز تجربه بردهای سریالی ندارد.
وینفرد شفر همچنان پژمان منتظری و علی کریمی را در اختیار ندارد. او در مسابقه قبل از نویمایر و آذری در مرکز زمین استفاده کرد و زوج روزبه و دانشگر را نیز در مرکز دفاع قرار داد اما عملکرد استقلال در برابر سایپا به‌ویژه در فاز دفاعی، چندان قابل‌قبول به‌نظر نمی‌رسید. مرد آلمانی در هفت‌های گذشته بارها و بارها ترکیب تیمش را عوض کرده و احتمالا در جدال امروز، زلزله دیگری را در ترکیب استقلال به‌وجود خواهد آورد؛ زلزله‌ای که شاید با بازگشت سیدمهدی رحمتی به خط دروازه به جای سیدحسین حسینی رقم بخورد. در خط حمله نیز الحاجی گرو با وجود به ثمر رساندن نخستین گل برای باشگاه، در استفاده از موقعیت‌های گلزنی ناامیدکننده ظاهر شد و حالا انتظار می‌رود این بازیکن دوباره طعم نیمکت‌نشینی در استقلال را بچشد. مشکل بزرگ رضا مهاجری در جدال امروز، غیبت 5بازیکن ماشین‌سازی است. او بدون نفرات کلیدی،برای یک جدال دشوار با استقلال زخمی آماده می‌شود. محسن یوسفی، فرید کریمی بهزادی و مصطفی سالاری، مهم‌ترین غایبان تیم تبریزی برای نبرد با آبی‌ها هستند.

پس از جدال‌های 120دقیقه‌ای در جام حذفی،خستگی هر دو تیم روی مسابقه امروز تأثیر خواهد گذاشت. ماشین‌سازی که فصل را با نام گسترش فولاد آغاز کرده بود، تا امروز به ازای هر مسابقه در لیگ برتر یک امتیاز به‌دست آورده است. آنها در 10مسابقه 7تساوی را پشت سر گذاشته‌اند و با 10 امتیاز در رده دوازدهم ایستاده‌اند. ماشین با 10گل خورده یکی از خطوط دفاعی خوب لیگ برتر را در اختیار دارد اما آمار استقلال با 6گل خورده، به‌مراتب بهتر به‌نظر می‌رسد. هر دو تیم تا این هفته تنها 9 گل به ثمر رسانده‌اند و صاحب خطوط حمله چندان قدرتمندی نیستند. ماشین‌سازی در 4هفته گذشته لیگ برتر شکست نخورده و از هفته هفتم به بعد نیز طعم پیروزی را نچشیده است. استقلال نیز در 4هفته گذشته تنها یک‌بار برنده شده اما 2 مسابقه خارج از خانه اخیرش با نفت مسجدسلیمان و سایپا را با پیروزی پشت سر گذاشته است و در نبرد امروز، به‌دنبال سومین پیروزی متوالی در دیدارهای خارج از خانه خواهد بود. هر دو تیم در یک سوم ابتدایی فصل،فقط دو بار شکست خورده‌اند اما تساوی‌های پرشمار، آنها را از رده‌های بالای جدول دور کرده است. مهاجری در مقابل استقلال نتایج خوبی به‌دست آورده و حالا در روزهایی مشغول هدایت ماشین‌سازی است که تیم سابق او پدیده، توانسته با یک مربی جدید نتایج شگفت‌آوری در لیگ برتر به‌دست بیاورد. مهاجری حالا باید در تیم تازه‌اش ثابت کند که مشکل فصول گذشته پدیده او نبوده است! 

چوب خط شکست‌های شفر با استقلال در این فصل پر شده و خط خوردن ناگهانی فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی از فهرست بازی با ماشین‌سازی، نشان می‌دهند حرف و حدیث‌های مربوط به حواشی خاص تمرین باشگاه، واقعیت داشته‌اند. تنها چند پیروزی متوالی، می‌تواند استقلال را از وضعیت فعلی‌اش نجات بدهد و آرامش را دوباره در تیم برقرار کند. شروع درخشش از همین امروز، تنها راه فاصله گرفتن آبی‌ها از وضعیت ناخوشایند هفته‌های گذشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید