• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 10 آبان 1397
کد مطلب : 36116
+
-

معمای حضور زنان هنوز لنگ مجوز است؟

حضور زنان همچنان یکی از معماهای پیچیده فوتبال ایران است. موانع بزرگی در مقابل این ماجرا قرار دارد که مشخص است فراتر از فدراسیون و وزارت ورزش است؛ همین مسئله باعث شده که در آستانه برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در موقعیت پیچیده‌ای قرار بگیرد. از یک طرف الزام اصرار فیفا و‌ AFC برای حضور خانم‌ها در ورزشگاه کار را برای مدیران ورزش کشور سخت کرده و از سوی دیگر حضور مجزای بانوان زیرساخت‌هایی لازم دارد که فراهم‌کردنش به این سرعت سخت است.

داورزنی، معاون وزیر ورزش روز گذشته بازدیدی از روند آماده‌سازی‌ مجموعه ورزشی آزادی داشت. او درباره حضور زنان در ورزشگاه در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌گوید: «طبق مکاتبات صورت‌گرفته با فیفا و AFC قرار است تعدادی از زنان ژاپنی برای دیدار فینال به ایران بیایند و از نزدیک تماشاگر بازی 2تیم پرسپولیس و کاشیمای ژاپن باشند. البته یکی از الزامات فیفا و AFC بر این بود که در کنار حضور زنان ژاپنی، بانوان ایرانی نیز حضور داشته باشند. ما تلاش می‌کنیم این اتفاق عملیاتی شود.»

او پیرامون روند بازسازی ورزشگاه هم معتقد است: «با توجه به اینکه فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار است به میزبانی ایران در ورزشگاه آزادی برگزار شود، طی بازدیدی که از روند آماده‌سازی‌ ورزشگاه آزادی برای دیدار فینال 2تیم پرسپولیس و کاشیمای ژاپن داشتم، روند قابل‌قبول و راضی‌کننده بود و با تلاش‌های شبانه‌روزی که توسط کریمی، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و نیکوخصال، مدیر ورزشگاه آزادی انجام شده، خوشبختانه این روند به‌خوبی پیش می‌رود و امیدوارم تمام مواردی که از سوی AFC و فیفا برای بازسازی ورزشگاه آزادی جزو الزامات بود، تا ۱۵ آبان مرتفع شود. یقین دارم مشکلی در آماده‌سازی‌ ورزشگاه آزادی نخواهیم داشت و ۱۹ آبان شاهد برگزاری دیدار خوبی از 2 تیم پرسپولیس و کاشیمای ژاپن در استادیوم آزادی خواهیم بود. در روز فینال ما نیز مهمانان بی‌شماری از آسیا، اروپا و جهان خواهیم داشت که در این زمینه تمهیدات لازم توسط فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش صورت‌گرفته و تمام کارها از بدو ورود تیم ژاپن به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) و مهر‌آباد انجام شده و هیچ مشکلی برای برگزاری میزبانی نداریم.»

داورزنی اضافه کرد: «تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم امکانات ورزشگاه آزادی را به استانداردهای فوتبال دنیا نزدیک کنیم. ما باید چنین شرایطی را برای استادیوم‌هایی همچون یادگار امام، ثامن مشهد و نقش جهان اصفهان نیز فراهم کنیم تا با برگزاری چنین میزبانی‌هایی تنها به آزادی بسنده نکنیم و بتوانیم در سایر استادیوم‌ها نیز میزبان برگزاری رویدادهای مهمی باشیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید