• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 9 آبان 1397
کد مطلب : 36060
+
-

کافه مجلس

   شنا کردن ظریف در آب‌های شور
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت درباره سازوکار ویژه مالی بین ایران و اروپا تا پیش از تحریم‌‎های آبان‌ماه آمریکا، اظهار داشت: آقای ظریف باید برای شنا کردن در آب‌های شور خود را آماده کند، شرایط سیاست خارجی کشور به‌گونه‌ای است که برای تامین منافع ملی کشور به عزم و اراده جدی نیاز است.

   استعفای یک نماینده از فدراسیون کشتی
بهروز نعمتی، نماینده مجلس و عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون کشتی استعفا کرد. به گزارش ایسنا، بهروز نعمتی، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون کشتی، با بیان اینکه «در مسابقات جهانی خوب عمل نکردیم» گفت: بنده چندین‌بار در جلسات هیأت‌رئیسه فدراسیون کشتی مطرح کردم که آقای خادم باید تغییری را در نوع مدیریتی‌شان بدهند ولی تغییری صورت نگرفت.

   در 7ماه، 22بار آب انتقالی به یزد قطع شده است
جمعی از نمایندگان اخیرا سؤالی از عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور درباره چگونگی برقراری امنیت خطوط انتقال آب، برق، گاز و حمل‌ونقل جاده‌ای درون کشور تدوین و تقدیم هیأت‌رئیسه قوه مقننه کرده‌اند. به گزارش تسنیم در شرح این سؤال نمایندگان آمده است: در کمتر از 7ماه 22بار آب انتقالی به یزد قطع گردید، چندبار مستقیماً خط لوله انتقال آب و چندبار خطوط انتقال برق مورد حمله و تعرض قرار گرفت. اخیرا در جاده‌ها به کامیون‌ها حمله می‌شود و بار کامیون‌ها و یا کامیون را با بارش می‌برند. وزارت کشور در جهت تامین امنیت تاسیسات زیربنایی چه اقداماتی را انجام داده است؟ و چگونه امنیت را برقرار می‌نماید؟

   واکنش عارف به فیلم سوهانک
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در واکنش به انتشار فیلمی از برخورد گشت ارشاد با دانشجوی دانشگاه آزاد تهران‌مرکزی واقع در سوهانک در صفحه توییتر نوشت: «حرمت دانشگاه و دانشجو نباید به بهانه‌های واهی مورد خدشه قرار گیرد. هنوز تبعات شکسته‌شدن قداست دانشگاه در دهه‌های گذشته از یاد نرفته است. نیروی انتظامی تحت عنوان گشت ارشاد یا هر عنوان دیگری حق برخورد با دانشجویان در حریم دانشگاه را ندارد.»

   قول 4وزیر جدید به فراکسیون زنان
وزرای اقتصاد، صنعت، راه و کار درباره‌ به‌کارگیری زنان در وزارتخانه‌های متبوع خود قول مساعد دادند. به گزارش ایسنا، فریده اولادقباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس در جریان بررسی صلاحیت ۴وزیر پیشنهادی با ارسال نامه‌ای به آنها با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای استفاده از ظرفیت ۳۰درصدی برای زنان در پست‌های مدیریتی کلان، استفاده از توانمندی زنان در پست‌های مدیریتی در سطوح عالی و میانی را خواستار شد که هر 4وزیر در پاسخ‌های کوتاهی نسبت به این موضوع قول مساعد دادند. 

  شریعتمداری به وعده‌اش وفا کند
محمود صادقی در حساب توییتری خود نوشت: مدتی است نمایندگان خواستار اعلام اسامی هیأت مدیره شرکت‌های شستا هستند ولی پاسخ روشنی داده نشده است. عضویت در هیأت مدیره این شرکت‌ها رانتی است که معمولا برای جلب آرا از آن استفاده می‌شود. شریعتمداری در نطقش وعده داد در سایت شستا همه را اعلام می‌کند. منتظر عمل به این وعده هستیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید