• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 35031
+
-

همزمان با اربعین حسینی

بزرگ‌ترین نمایش محیطی در منطقه فرهنگی عباس‌آباد اجرا می‌شود

گزارش2
بزرگ‌ترین نمایش محیطی در منطقه فرهنگی عباس‌آباد اجرا می‌شود

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، از ششم آبان‌ماه همزمان با آغاز اربعین، میزبان بزرگ‌ترین نمایش محیطی با عنوان «رسول» با بازی حمیدرضا نعیمی، حبیب دهقان‌نسب و کاظم هژیرآزاد خواهد بود.
به گزارش همشهری، در سال‌های اخیر، مناطقی از پایتخت به‌خصوص بوستان‌ها میزبان برگزاری نمایش‌های محیطی بودند که استقبال از این آثار نمایشی نشان داد پایتخت‌نشینان پذیرای برگزاری اتفاقات هنری و فرهنگی در بخش محیطی هستند و اجرای آثار نمایشی و موسیقی علاوه بر سالن‌های مسقف، در بوستان‌ها و فضاهای باز تهران مخاطب و علاقه‌مندان خود را دارد.
بعد از برگزاری شادپیمایی جشنواره تئاتر عروسکی در تابستان و بعدها برگزاری کنسرت خیابانی محمد معتمدی و اجرای نمایش‌های محیطی در دیگر مناطق پایتخت، این بار منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد میزبان نمایشی با عنوان «رسول» است. گروه «فصل شیدایی» به‌دنبال تجربه موفق اجرای نمایش‌هایی در باغ موزه دفاع ‌مقدس، همزمان با اربعین حسینی نمایش «رسول» را روی صحنه می‌برد.
نمایش «رسول» براساس داستان «باران فصل پنجم» اثر سیدمحمد سادات‌اخوی نوشته شده و نگارش نمایشنامه بر عهده حمیدرضا نعیمی از کارگردانان و نمایشنامه‌نویسان نام‌آشنای حوزه تئاتر بوده است. «رسول» یک درام اجتماعی به کارگردانی سعید اسماعیلی است که در دوران پهلوی می‌گذرد.
در این نمایش که 12بازیگر اصلی دارد، حمیدرضا نعیمی، کاظم هژیرآزاد و حبیب دهقان‌نسب بازی می‌کنند و بیش از 100هنرور در صحنه نمایش حضور دارند که به گفته دست‌اندرکاران نمایش «رسول» بیشترین بازیگر را روی صحنه خواهد داشت.
گروه فصل شیدایی علاوه بر تهران در 12استان دیگر نیز نمایش‌های میدانی را روی صحنه برده است و حالا از هفته اول آبان‌ماه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد که به‌عنوان قطب فرهنگی در نقطه مرکزی پایتخت میزبان شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی است، میزبان اثر نمایشی جدید آنهاست. نمایش «رسول» تا پایان‌ماه صفر اجرا خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید