• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 34894
+
-

شفر؛ برنده اصلاحات

سرمربی استقلال، تیمش را به‌موقع از بحران بیرون کشید

شفر؛ برنده اصلاحات

بهترین نمایش این فصل استقلال، در جدال با سایپا در ورزشگاه تختی تهران رقم خورد؛ نمایشی که شباهت‌های زیادی به بازی‌های جذاب و تماشایی استقلال در فصل گذشته داشت. گل زودهنگام علی دشتی با عبور از چندین مدافع آبی‌ها، یک ضربه روحی بزرگ برای تیم شفر به‌شمار می‌رفت اما استقلال به بازی برگشت و خیلی زود به گل رسید تا برتری سایپا دوام چندانی نداشته باشد. آبی‌ها در همه دقایق بعد از رسیدن به گل تساوی، تیم برتر زمین بودند. آنها موقعیت‌های زیادی روی دروازه تیم علی دایی خلق کردند اما با وجود از دست رفتن تک تک این موقعیت‌ها، ناامید نشدند و برای رسیدن به گل برتری تلاش کردند. استقلال در این نبرد،3بار تیر دروازه را به لرزه درآورد و سرانجام با فشار دقایق پایانی، صاحب یک ضربه پنالتی شد. بازگشت وریا به فهرست گلزنان باشگاه،پیروزی تیم شفر در هفته نهم لیگ برتر را قطعی کرد اما مهم‌تر از تصاحب این 3امتیاز، این بود که آبی‌ها دوباره «اعتماد» هوادارانشان را به‌دست آوردند. حالا همه روی این تیم جذاب،جوان و جسور حساب باز می‌کنند؛ تیمی که دوست دارد پیروزی را از زیباترین مسیر ممکن تجربه کند.
3پیروزی متوالی در لیگ و جام حذفی، به لطف درخشش مهره‌های جوان برای تیم شفر به‌دست آمده است؛ تیمی که مرد آلمانی ساخته بود، در دیدار با السد در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شکست سنگینی را تجربه کرد. پس از این شکست، شفر در معرض یک انتخاب بزرگ قرار داشت. او می‌توانست روی همان تصمیم‌های قبلی پافشاری کند و به هر قیمتی به‌دنبال استفاده از همان ترکیب همیشگی باشد و می‌توانست با اعتراف به اشتباهات گذشته، ترکیب تیم‌اش را تغییر بدهد و استقلال را با سیمای دیگری به زمین بفرستد. وینفرد، غرور را کنار گذاشت و راه دوم را انتخاب کرد. نتیجه این انتخاب، خیلی زود خودش را نشان داد. سیدحسین حسینی پس از ماه‌ها نیمکت‌نشینی، بالاخره فرصت ایستادن روی خط دروازه استقلال را پیدا کرد و با مهار فوق‌العاده دقیقه 93، نشان داد که ارزش این اعتماد را داشته است. به جای محمدی‌مهر و خسرو حیدری که مدافعان راست این فصل استقلال بودند، وریا دوباره در این پست قرار گرفت و درخشش در ترکیب آبی‌ها را از نو شروع کرد. مهم‌ترین تغییر اما در فاز هجومی استقلال اتفاق افتاد. جایی که‌اللهیار صیادمنش و مهدی قائدی در دو طرف خط حمله قرار گرفتند تا به کمک دوندگی‌ و نیروی جوانی‌شان،سهم زیادی در پرس بالای زمین و بازپس‌گیری توپ از حریف داشته باشند. مهدی قائدی در نبرد با سایپا، پاس گل داد و‌اللهیار نیز در لحظات سرنوشت‌ساز بازی برای تیمش پنالتی گرفت. این وینفرد شفر بود که پای الحاجی گرو و مارکوس نویمایر را به استقلال باز کرد اما این مربی اصراری برای فیکس شدن این دو بازیکن به خرج نداد. حالا حتی این احتمال وجود دارد که شفر، هر دو بازیکن را در تابستان در فهرست مازاد قرار بدهد و به تصویری که در همین هفته‌ها برای تیمش ساخته،وفادار بماند.
«جوانی ناگهانی» استقلال، در هر دو فصل گذشته نیز رخ داد و نتایج موفقیت‌آمیزی به همراه داشت. با وجود این، همیشه برای این کار کمی دیر می‎شد و آبی‌ها دیگر فرصت جنگیدن بر سر قهرمانی لیگ را از دست داده بودند. این بار اما اصلاحات آبی کاملا به‌موقع رقم خورد. حالا فاصله استقلال با پدیده صدرنشین تنها 6امتیاز است و جبران این فاصله کاملا دست‌یافتنی به‌نظر می‌رسد. آبی‌ها بسیاری از دیدارهای دشوار این فصل را پشت سر گذاشته‌اند و در هفته‌های پایانی نیم‌فصل به کمک نبردهای نه‌چندان دشوار، برای رسیدن به صدر جدول تلاش خواهند کرد. شفر و تیمش در جام حذفی و لیگ قهرمانان نیز به‌عنوان یک تیم مدعی به مبارزه خواهند پرداخت. به‌نظر می‌رسد تغییرات تازه، استقلال را نجات داده‌اند. سرمربی آلمانی، بالاخره ترکیب ایده‌آلش را کشف کرده و حالا به کمک ستاره‌های جوان و کوتاه‌قامت، به‌دنبال فتح همه جام‌ها خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید