• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 12 دی 1396
کد مطلب : 2998
+
-

با دستور رئیس جمهور

سهام‌عدالت تا آخر سال قابل خرید و فروش می‌شود

رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دیروز خود با کمیسیون اقتصادی مجلس دستور داد که ظرف چند هفته آینده لایحه آزاد‌سازی‌ سهام‌عدالت به مجلس ارسال شود

سهام عدالت
سهام‌عدالت تا آخر سال قابل خرید و فروش می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دیروز از حسن روحانی برای ارائه لایحه آزاد‌سازی‌ سهام‌عدالت قول مساعد گرفت. این لایحه که امکان خریدوفروش سهام‌عدالت را فراهم می‌کند تا چند هفته آینده به مجلس ارائه می‌شود. محمدرضا پورابراهیمی در این‌باره به همشهری گفت:  در نشست اعضای کمیسیون اقتصادی و تلفیق بودجه مجلس با حسن روحانی، رئیس‌جمهور یکی از موضوعات مهمی که مطرح شد، آزاد‌سازی‌ لایحه سهام‌عدالت بود. او افزود: من در این جلسه به آقای رئیس‌جمهور اعلام کردم که چرا با وجود توافق‌هایی که با وزیر اقتصاد انجام شده است اما هنوز لایحه سهام‌عدالت برای آزادسازی و تعیین‌تکلیف 50میلیون نفر از مشمولان سهام‌عدالت به مجلس ارسال نشده است.

پورابراهیمی افزود: آقای روحانی در پاسخ به ارسال لایحه برای تصویب به مجلس گفتند که لایحه را امضا و به مجلس ارسال کرده‌اند. من در پاسخ گفتم که هیچ لایحه‌ای به مجلس اعلام وصول نشده است؛ در نتیجه معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به آقای روحانی گفت که یکسری از کار‌های جزئی لایحه هنوز باقی مانده و لایحه به مجلس ارسال نشده است. پورابراهیمی تأکید کرد: براساس توافقی که با رئیس‌جمهور انجام شد، قرار شد که دولت ظرف چند هفته آینده لایحه را به مجلس ارسال کند و در عوض کمیسیون اقتصادی هم توافق کرد که آن را به‌عنوان یک لایحه با فوریت در دستور کار کمیسیون و صحن علنی قرار دهد که تا پایان امسال کار انتقال مالکیت سهام‌عدالت به مشمولان سهام‌عدالت انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور در این جلسه متوجه شدند که همه مراحل اداری لایحه آزاد‌سازی‌ سهام‌عدالت طی نشده است، ادامه داد: با موضع مثبت رئیس‌جمهور مبنی بر ارسال لایحه سهام‌عدالت به مجلس احتمال می‌رود ظرف هفته‌های آینده این لایحه به مجلس اعلام وصول شود تا ما هم بتوانیم حداکثر تا 22بهمن یا عید امسال با تصویب لایحه خبر‌های خوبی را برای انتقال مالکیت سهام‌عدالت به مردم داشته باشیم.

پورابراهیمی درباره اینکه به هر یک از مشمولان چقدر سهام‌عدالت اختصاص خواهد یافت، گفت: مطابق برآورد‌های ما به هر نفر یک تا 1.5میلیون تومان سهام‌عدالت اختصاص خواهد یافت که این می‌تواند بخشی از مشکلات معیشتی مردم را حل کند. او ادامه داد: ما در این جلسه به اطلاع رئیس‌جمهور رساندیم که موضوع مشخص شدن وضعیت مالکیت سهام 50میلیون نفر از مشمولان سهام‌عدالت و شفاف‌سازی‌ سهام‌عدالت بسیار مهم است و باید هرچه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود. به گفته او، سهام‌عدالت در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک آزاد خواهد شد. او همچنین تأکید کرد که در این جلسه در مورد اجرای خصوصی‌سازی‌ واقعی در کشور هم با رئیس‌جمهور توافق و مقرر شد در این زمینه و بسیاری از موضوعات اقتصادی دیگر نشست‌های فصلی برگزار شود و موضوعات مورد بررسی قرار بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید