• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 12 دی 1396
کد مطلب : 2994
+
-

وزارت ارتباطات علیه خصوصی‌سازی «غیردقیق» سهام مخابرات

موضوع واگذاری مخابرات به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی کشور به بخش خصوصی بعد از 8 سال هنوز در اظهارنظرهای مقامات دولتی دارای اهمیت است تا جایی که وزیر جوان ارتباطات هم اخیرا به این قضیه واکنش نشان داده و آن را «غیردقیق» توصیف کرده است. به گزارش ایسنا،  جدیدترین این واکنش‌ها از سوی وزیر ارتباطات بوده که واگذاری شرکت مخابرات را «غیردقیق» توصیف کرده و گفته است: از ابتدای آغاز به کار، سؤالات و مراجعات زیادی درخصوص مجموعه مخابرات ایران داشته‌ام؛ موضوع ودیعه‌های اخذ شده از تلفن‌های همراه به ارزش حدود 3هزار و 500 میلیارد تومان، موضوع واگذاری داکت‌ها و سیم مسی، موضوع انحصار مخابرات در پورت‌های به‌اصطلاح فیبر نوری، موضوع نابرابری در معیشت نیروهای شرکتی در مخابرات، موضوع مشکلات کارگزاران روستایی، موضوع عدم‌پوشش مناسب جاده‌ای، موضوع توسعه نیافتن شبکه ثابت در شهرهای مهم کشور و تشکیل صف‌های انتظار برای دریافت خط ثابت و بسیاری دیگر.

محمدجواد آذری جهرمی تأکید کرده است: واگذاری غیردقیق مخابرات در سال‌های گذشته این امکان را که اکنون دولت تمامی این مشکلات را حل کند، از بین برده و نیاز به حل برخی از مسائل با بهره‌گیری از ظرفیت قوه مقننه و نیز برخی از موضوعات در تعامل دولت با سهامداران عمده یعنی بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است. با حداکثر توان خود پیگیر حل این مشکلات خواهم بود. با این حال اما جهرمی دقیقا مشخص نکرده که انتقادات او نسبت به واگذاری «غیردقیق» مخابرات چه ارتباطی به عملکرد این شرکت می‌تواند داشته باشد؛ به‌عبارتی اگر انتقادات وزیر ارتباطات به عملکرد و بدهی‌های این شرکت در حوزه‌های مختلف است، این مشکلات چه ارتباطی می‌توانند به نحوه واگذاری مخابرات داشته باشند؟

پیش از این و در سال۱۳۹۵ هم سازمان خصوصی‌سازی‌ از عدم‌پرداخت تعهدات «شرکت توسعه اعتماد مبین» شکایت داشت. مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری هم خصوصی‌سازی‌ ناموفق شرکت مخابرات ایران را در جهت تخریب فضای رقابتی ارزیابی کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید