• دو شنبه 17 آذر 1404
  • الإثْنَيْن 17 جمادی الثانی 1447
  • 2025 Dec 08
یکشنبه 16 آذر 1404
کد مطلب : 268490
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kZrv5
+
-

کاتالوگ مرگ

تبلیغ تسلیحات اسرائیلی با تصاویر واقعی

در شرایطی که 282هزار خانه در غزه ویران شده و نزدیک به 2میلیون فلسطینی به‌دنبال سرپناه هستند تل‌آویو جنگ غزه را به ویترینی برای فروش سلاح تبدیل کرده آن‌هم با انتشار ویدئوهای واقعی میدان نبرد که در آن پهپادهای هرمس و هاروپ ساختمان‌های مسکونی را منفجر می‌کنند. در هفته موسوم به فناوری در اراضی اشغالی بیش از 2هزار نفر به اراضی اشغالی رفتند؛ ازجمله هیأت‌های رسمی انگلیس، نروژ، سنگاپور، هند، ازبکستان و چند کشور اروپایی دیگر که ترجیح می‌دهند اسامی‌شان خیلی با صدای بلند خوانده نشود. همان انگلیسی‌ها که چند‌ماه پیش با آب و تاب مقامات اسرائیلی را از نمایشگاه تسلیحات لندن بیرون کردند، حالا بی‌سروصدا در تل‌آویو نشسته‌اند و با دقت به ویدئوی انفجار یک مجتمع مسکونی در خان‌یونس نگاه می‌کنند تا ببینند دقت اصابت چقدر بالاست!
روزنامه وال استریت ژورنال با طنزی تلخ نوشته: «اسرائیلی‌ها به جای استفاده از فیلم‌های شبیه‌سازی‌شده قدیمی، این بار از تصاویر واقعی عملیات در غزه استفاده کردند.» 
خریداران هم کم نگذاشتند: آلمان همین هفته سیستم پدافند موشکی «پیکان ۳» را تحویل گرفت در ازای ۴ میلیارد یورو پول نقد که بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ صادرات تسلیحاتی رژیم صهیونیستی بود.
رومانی ۲ میلیارد دلار به شرکت صهیونیستی رافائل داد. یونان، همان کشوری که همیشه پرچم فلسطین را در بندر پیرئوس بالا می‌برد، بی‌صدا سیستم‌های اسپایک را خرید. حتی کشورهای عربی هم سهمشان را  ازخرید تسلیحات نظامی رژیم صهیونیستی از ۳درصد به ۱۲ درصد رساندند.
در سالی که محبوبیت اشغالگران صهیونیست در جهان به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسیده (از توکیو تا رم، نظرسنجی‌ها بی‌سابقه‌اند)، صادرات تسلیحاتی‌اش به رکورد بی‌سابقه ۱۴.۷ میلیارد دلار رسیده که بیش از نیمی فقط به اروپا رفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید