• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 9 دی 1396
کد مطلب : 2649
+
-

اصفهان در مسیر امید

زنگ نخستین افتتاح طرح‌های شهری در دوره مدیریت شهری جدید به صدا درآمد

گزارش 2
اصفهان در مسیر امید

امیرحسین تاجمیر ریاحی/ اصفهان- خبرنگار:

 زنگ اولین آیین افتتاحیه پس از روی کار آمدن مدیریت شهری جدید در قالب طرح «اصفهان در مسیر امید» در یکی از مناطق محروم اصفهان به صدا درآمد.

طرح‌های عمرانی منطقه 12 شهرداری اصفهان شامل بهره‌برداری از خیابان آریانژاد و بوستان 2700 متری در کوی مهدیه، مجموعه ورزشی چند منظوره امیرالمومنین (ع) و آغاز عملیات اجرایی طرح مشارکتی تجاری - اداری در میدان شهید علیخانی با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر کلید خورد. 

به گفته مدیران شهری، مجموع هزینه این طرح‌ها در منطقه 12 شهرداری اصفهان حدود 700 میلیارد ریال بوده است؛ مبلغی که شهردار اصفهان آن را زمینه‌ساز توزیع عادلانه خدمات در مناطق پانزده‌گانه اصفهان می‌داند.

قدرت‌الله نوروزی در حاشیه آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها با بیان این‌که محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه خدمات از مهم‌ترین سیاست‌های مدیریت شهری در کشور است، گفت: تکمیل و آغاز طرح‌های عمرانی در منطقه 12 شهرداری اصفهان نمود توزیع عادلانه خدمات در مناطق شهری اصفهان است.

سیاست اصلی مدیریت شهری هم طبق این سرفصل، توزیع عادلانه خدمات شهری و سرمایه‌های اجتماعی در مناطق پانزده‌گانه شهری است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه شهری با تکیه بر عدالت اجتماعی باشد. نوروزی در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد مجموعه ورزشی چند منظوره امیرالمومنین (ع)  اشاره کرد و افزود: در جامعه فعلی راهکار رفع مشکلات اجتماعی مبارزه نیست، بلکه نیاز به ایجاد فضاهای تفریحی - ورزشی مانند ورزشگاه است تا جوانان بتوانند اوقات فراغت خود را سالم سپری کنند.

 وی پیشگیری از مشکلات اجتماعی را با پر کردن اوقات فراغت شهروندان، زمینه‌ساز رفع بزهکاری‌ها و مشکلات اجتماعی در اصفهان دانست و اظهار کرد: اجرای طرح‌های محله محور، افزایش نشاط اجتماعی را در مناطق شهری به همراه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید