
6بازار میوه و ترهبار جدید در تهران

پریسا نوری؛ روزنامهنگار
6بازار جدید میوه و ترهبار تا پایان مهرماه در تهران افتتاح میشود تا دسترسی شهروندان به میوه، انواع سبزی و اقلام خوراکی تازه و با قیمت مناسب آسان شود. این اقدام بخشی از برنامههای توسعهای سازمان میادین میوه و ترهبار است که در 3سال اخیر بهطور میانگین سالانه ۱۷بازار جدید را به بهرهبرداری رسانده و طبق برنامهریزی مدیران این سازمان، قرار است تا پایان سال 18بازار میوه و ترهبار دیگر در پایتخت راهاندازی شود.
فعالیت 320بازار میوه و ترهبار در پایتخت
مهدی بختیاری زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران: یکی از اهداف اصلی سازمان، توسعه خدمات در تمام محلات تهران است. در سال۱۴۰۴ طبق دستور شهردار، توسعه بازارها در اولویت قرار گرفته است. در حال حاضر در محلههای فاقد بازار ساخت بازارهای جدید در حال انجام است، اما همچنان مشکل اصلی تأمین زمین مناسب است. برنامه ما علاوه بر ساخت بازارهای جدید، نوسازی بازارهای فرسوده و کوچک است تا ظرفیت خدمترسانی افزایش یابد. 6بازار جدید در مهرماه به بهرهبرداری میرسد. افتتاح این بازارها نهتنها به بهبود دسترسی شهروندان کمک میکند، بلکه به ساماندهی دستفروشان و کاهش مشکلات ترافیکی ناشی از حضور آنها نیز منجر خواهد شد. این 6بازار جدید با حدود ۲۰۰شغل مستقیم و ۱۰۰شغل غیرمستقیم تعداد میادین میوه و ترهبار فعال در تهران را به ۳۲۰مورد افزایش خواهد داد. توسعه بازارها میتواند ضمن افزایش سرانه رفاهی و بهبود کیفیت دسترسی به محصولات تازه، امکانات ورزشی و تفریحی مناطق را ارتقا دهد و کاهش هزینه و زمان تهیه مایحتاج روزمره مردم را بهدنبال داشته باشد.