• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 15 مرداد 1397
کد مطلب : 25855
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  برای مقابله با گرانی
سلام. دولت برای مقابله با گرانی باید از کره 100گرمی شروع کند چون تولید داخل است و ربطی به ارز ندارد. اگر موفق شد اعتماد به نفس پیدا می‌کند، بعد سراغ دیگر کالاهای ایرانی برود. در آخر هم قیمت پراید را پیگیری کند و علت گران شدن تولیدات داخلی را اعلام کند.

محسن از قزوین


  برای 2روز تأخیر، ۲میلیون جریمه!
با سلام. اینجانب سابقه خدمت خود را به‌صورت اقساطی از شعبه۱۰ سازمان تأمین اجتماعی خریداری کردم. اکنون با پایان اقساط متوجه شده‌ام به‌دلیل تأخیر دو روزه در یکی از قسط‌ها به مبلغ ۲میلیون تومان جریمه شده‌ام بدون اینکه حتی به بنده ابلاغ شود! قضاوت با شما. برای 2روز تأخیر، ۲میلیون جریمه! پیگیری هم که می‌کنم کسی پاسخگو نیست.

حامد از تهران


  اعمال قانون با راهکار غیرقانونی
سلام. در برخی نقاط پایتخت ازجمله سه راه افسریه روی پل ماشین‌رو در گوشواره شرقی، مأموران راهنمایی و رانندگی با شیوه پنهان‌شدن پشت شمشادها و پریدن جلوی موتورسیکلت‌ها و غافلگیر کردن آنها اقدام به توقیف موتورها می‌کنند. متأسفانه با این اقدام غیرقانونی می‌خواهند اعمال قانون کنند اما در واقع جان راکبان موتور را به خطر می‌اندازند. هرچند توقیف موتور سیکلت‌هایی که فاقد پلاک بوده از وظایف قانونی پلیس راهور است اما آیا به شیوه غیرقانونی مجازند؟ امیدوارم مسئولان در ناجا به اینگونه موارد هم رسیدگی کنند.

فلاح از محله مشیریه


  حذف سهمیه‌ها
تا کنکور95 و قبل از آن کسی به ظرفیت 25درصدی ایثارگران معترض نبود اما طی 2سال اخیر همه داوطلبان به سهمیه 5درصدی فرزندان رزمندگان معترض شده‌اند!‌ ای کاش مسئولان سازمان سنجش همه سهمیه‌ها را حذف می‌کردند تا فقط سطح سواد تعیین‌کننده رتبه‌های کنکور باشد.

3865...0902


  مسئولان کاری بکنند
سلام. ای کاش صداوسیما و رسانه‌ها بدون تعارف و معذوریت، اسامی افرادی که با رانت و رابطه اقدام به دریافت سکه و ارز بیشتر از حد متعارف کرده‌اند را اعلام کند. این حق مردم است که در طول این سال‌ها به‌خاطر مملکت و نظام و انقلاب، سخت‌ترین شرایط را تحمل کرده‌اند، ده‌ها هزار شهید، جانباز و آزاده داده‌اند، اما سر خم نکرده‌اند و هیچ طلبی هم از انقلاب ندارند. اما متأسفانه مسئولان شرایط اقتصادی را به‌گونه‌ای رها کرده‌اند که همین مردم امروز در حال خرد شدن هستند. امیدواریم مسئولان کاری بکنند.

1713...0915


  ثبت 2پلاک با یک شماره
سلام. در فلکه اول صادقیه، رحیمی جنوبی، ٢٧شرقی، کوچه ختائی ثبت 2پلاک خانه مسکونی با یک شماره، امان ما را بریده است. نیمه‌شب آژانس زنگ می‌زند می‌گویم به ساختمان بغل مراجعه کنید. از اورژانس درخواست کمک می‌کنیم به ساختمان بغل مراجعه می‌کنند. قبض آب، برق، تلفن و گاز اشتباه می‌آید. این درحالی است که بیش از 4سال است این مشکل را به مسئولان در شهرداری منطقه اعلام کرده‌ایم، می‌گویند به ما مربوط نیست! لطفا منعکس کنید.

3573...0912


  دسترسی به اطلاعات آزاد
با عرض سلام، ادب و احترام فراوان و خدا قوت. دسترسی همیشگی آحاد ملت شریف به اطلاعات آزاد (به‌استثنای اطلاعات محرمانه)، راهکاری بسیار سازنده برای جلوگیری از انواع فساد است چرا که ناظران اصلی میلیون‌ها نفر ایرانی هستند. امیدواریم این حقوق شهروندی به مرحله اجرا درآید.

6263...0938


@  آمار بالای سوانح رانندگی
با سلام و تشکر از اینکه نظرات مردم را در این ستون منعکس می‌کنید. در خبرها خواندم که رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه ۴۰درصد از تصادفات جاده‌ای ناشی از واژگونی به‌دلیل خستگی و خواب‌آلودگی است، گفته: طی ۴۵روز گذشته ۱۱۸۰نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند! این در حالی است که متأسفانه بسیاری از ما به توصیه پلیس راهور بی‌توجه بوده و هنگام خستگی و خواب‌آلودگی باز هم برای رسیدن به مقصد جان خود را به خطر می‌اندازیم. آیا بهتر نیست اگر به فکر خودمان نیستیم به سایر هموطنان رحم کنیم؟ لطفا گزارشی در این خصوص منتشر کنید.

2436...0912


  شرکت‌های بیمه
سلام. زمانی که قصد استفاده از بیمه خودرو را دارید، شرکت‌های بیمه خودرو می‌گویند بهتر است از بیمه‌ات استفاده نکنی چون بیمه‌ات از بین می‌رود! و در ادامه پیشنهاد می‌کنند که بهتر است نقدا پرداخت کنید. اما زمانی که مهلت بیمه به اتمام می‌رسد شما را مجبور می‌کنند روزانه بابت تأخیر خسارت پرداخت کنید. آیا این انصاف است؟

یک شهروند از تهران


  رانت فروش خودرو
سلام. به‌نظرم شرکت‌های خودرو‌سازی‌ زمینه‌ساز ایجاد رانت برای بعضی افراد سودجو می‌شوند. نمونه‌اش اعلام ثبت‌نام خودروی مزدا۳ بود که بعد از ۲دقیقه پس از باز شدن سایت پیام داد ظرفیت تکمیل شد! این درحالی است که هم‌اکنون این خودرو در بازار آزاد چندین میلیون تومان اختلاف قیمت دارد! واقعا چه کسانی موفق به ثبت‌نام می‌شوند؟ چرا براساس قرعه‌کشی عمل نکردند که همه بتوانند ثبت‌نام کنند و بین تمام متقاضیان قرعه‌کشی شود تا این رانت‌ها از بین برود؟ آیا شهرستانی‌ها و روستایی‌ها که به اینترنت با سرعت بالا دسترسی ندارند باید از اینگونه ثبت‌نام‌ها محروم بمانند؟

9247...0912

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید