• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 7 دی 1396
کد مطلب : 2543
+
-

تکذیب مرگ زلزله‌زدگان در سرما

در حالی که روز گذشته شهاب نادری، نماینده مجلس از مرگ 4نفر در مناطق زلزله‌زده بر اثر سرما و خودکشی حداقل 20نفر خبر داده بود، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این خبر را تکذیب کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدابراهیم شکیبا گفت: هیچ‌یک از ساکنان مناطق زلزله‌زده بر اثر سرمازدگی فوت نکرده‌اند و مسئولان و رسانه‌ها اخبار تأیید‌نشده و شایعات مربوط به سلامت مردم را انتشار ندهند.

وی ادامه داد: شایعات مطرح شده درخصوص خودکشی ۲۰ نفر در مناطق زلزله‌زده نیز صحت ندارد و موارد جزئی اقدام به‌خودکشی گزارش شده که تحت پوشش حمایت روانی این مرکز قرار دارند. وی در ادامه افزود: ۴۰ تیم مداخله روانی اجتماعی در منطقه حضور دارند و این تیم‌ها ضمن غربالگری، افرادی را که نیازمند ارائه خدمات بیشتر و یا ویزیت متخصص و حتی بستری هستند به سطوح مورد نیاز ارجاع می‌دهند.

شکیبا در ادامه تصریح کرد: به وضعیت مادران باردار و نوزادان در منطقه توسط تیم‌های بهداشتی اشراف داریم و این خانواده‌ها از نظر مراقبت و مسائل بهداشتی مشکلی ندارند و نگرانی ما از نداشتن کانکس است که در این زمینه خانواده‌های دارای مادران پرخطر به مراجع ذیصلاح اعلام شده و از آنان خواسته‌ایم تا در اولویت واگذاری کانکس قرار گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید