درحالیکه فیلم مستند برنده اسکار «سرزمین دیگری نیست» در ایالات متحده برای جلب توجه با مشکل مواجه شده است، این مستند فلسطینی در خارج از کشور با استقبال خوبی روبهرو شده و حداقل در بازارهای بینالمللی، دریافت جایزه اسکار از قبل به این فیلم رونق قابلتوجهی بخشیده است.
با این حال، این مستند که تخریب تدریجی خانهها و روستاهای فلسطینی در منطقه «مسافر یطا» در کرانه باختری توسط بولدوزرهای نظامی اسرائیل را به تصویر میکشد، هنوز در ایالات متحده توزیعکنندهای ندارد. آخر هفته گذشته، این فیلم در بیش از ۸۰ سینمای ایالات متحده به نمایش درآمده و پس از 4هفته اکران، مجموع فروش گیشه آن به بیش از 600000 دلار رسیده است.
این مستند از ۱۶ ژانویه در ایتالیا در سینماها اکران شده و تاکنون بیش از 000, 44 بلیت فروخته و بیش از 0۰۰, 200 یورو (00۰, 21۰ دلار) درآمد داشته است. پس از بردن جایزه اسکار، این مستند بار دیگر از ۶ مارس در ۶۰ سینمای ایتالیا اکران خواهد شد؛ هرچند توزیع آن هرگز متوقف نشده بود. از نظر دموگرافیک، مخاطبان این فیلم در ایتالیا شامل تمامی گروههای سنی میشوند. ماریا سیلویا اسکودری، مدیر بازاریابی Wanted به ورایتی گفت: «این فیلم با نسلهای مختلف ارتباط برقرار میکند» و اشاره کرده که گروههای حامی فلسطین را در کمپین تبلیغاتی آن مشارکت دادهاند که منجر به نمایشهای ویژه شده است.
پس از بردن جایزه اسکار، این فیلم یکی از پربینندهترین مستندهای آخر هفته گذشته شده است. اکنون، چندین سینمای اسپانیا در مادرید و والنسیا تأیید کردهاند که «سرزمین دیگری نیست» را بار دیگر اکران خواهند کرد. بهگفتهAutlook توزیعکننده اعلام کرده که پس از بردن جایزه اسکار، تقاضای زیادی برای نمایشهای سینمایی اضافی در استرالیا و نیوزیلند، کشورهای بنلوکس، سوئیس و سایر مناطق دریافت کردهاند.
«سرزمین دیگری نیست» توسط یک گروه 4نفره جوان، حمدان بلّال، یووال آبراهام، راشل زور و باسل عدرا، کارگردانی شده و توسط فابیان گرینبرگ و بارد کیوگه رونینگ تهیه شده است.
سرزمینهای دیگری هست
استقبال اروپا از مستندی که نمیگذارند در آمریکا دیده شود
در همینه زمینه :
کوتاهتر از گزارش
خبر آخر