• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 6 دی 1396
کد مطلب : 2446
+
-

تشکیل بازار قراردادهای بلندمدت تا پایان سال در بورس‌کالا

مدیرعامل بورس‌کالای ایران با اشاره به امکان انجام معاملات کشف پریمیوم در آینده نزدیک گفت: احتمالا تا پایان سال۹۶ معاملات کشف پریمیوم وارد بازار سرمایه می‌شود. به گزارش بورس‌کالای ایران، حامد سلطانی‌نژاد در این‌باره توضیح داد: معاملات کشف پریمیوم معاملاتی هستند که بر مبنای قراردادهای بلندمدت شکل می‌گیرد و جدیدترین خدمتی است که به‌زودی وارد بازار سرمایه می‌شود.مدیرعامل بورس‌کالای ایران ادامه داد: در معاملات پریمیوم مقدار معینی مابه‌التفاوت نسبت به قیمت مبنا مورد توافق طرفین معامله قرار می‌گیرد و طرفین متعهد می‌شوند که در زمان مشخصی در آینده کالا را براساس قیمت نهایی که عبارت است از قیمت مبنا به‌علاوه مابه‌التفاوت توافق شده، معامله کنند.

سلطانی‌نژاد گفت: معمولا در عمده معاملات مشکلی که وجود دارد این است که پایین‌دستی‌ها مدعی هستند که باید اجناس مورد نیاز را به‌صورت نقد خریداری کنند و تولیدکنندگان هم می‌گویند که در بازار نقد نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تولیدات به فروش می‌رسند یا خیر. مدیرعامل بورس‌کالا با بیان اینکه تلاطم بازار و نبود پیش‌بینی درباره روند قیمت‌ها مانع از فروش سلف می‌شود، توضیح داد: بازار ایران تحت‌تأثیر بازارهای جهانی است؛ بنا بر این بر آن شدیم تا گونه‌ای از معاملات را رواج دهیم که هم امکان انجام معاملات بلندمدت وجود داشته باشد و همین اینکه فعالان، نگران نوسانات قیمتی نباشند.

 

   مزیت بازار جدید بورس‌کالا

حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس‌کالای ایران با اشاره به مزیت معاملات کشف پریمیوم گفت: در این روش علاوه بر قیمت پایه، یک قیمت پریمیوم، کشف می‌شود و در سررسید قرارداد، قیمت پایه و قیمت پریمیوم احتساب می‌شود. برای ارائه این خدمت جدید در بازار منتظر مصوبه آن هستیم و احتمالا تا پایان سال۹۶ معاملات کشف پریمیوم وارد بازار سرمایه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید