• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 30 مرداد 1403
کد مطلب : 233290
+
-

تولید با برند نوکیا ممنوع

تجارت
تولید با برند نوکیا ممنوع

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای خواهان جلوگیری از فعالیت یک شرکت ایرانی با سوءاستفاده از برند تجاری نوکیا شده است. داستان چیست؟
به‌گزارش همشهری، مدتی است شرکتی به نام آتیلا همراه آیهان اقدام به تولید گوشی تلفن همراه با برند نوکیا کرده که با واکنش سفیر فنلاند در ایران مواجه شده است. کار خط تولید این شرکت تیر ماه1401 در شهرک صنعتی مأمونیه شهرستان زرندیه آغاز و وعده داده شد ۱۵درصد نیاز کشور به گوشی تلفن همراه در این کارخانه تولید و روانه بازار مصرف شود.
حالا اما رئیس سازمان توسعه تجارت طی نامه‌ای به رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی اعلام کرده که با توجه به استعلام دریافتی از رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین نامه دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه، باید جلوی فعالیت این شرکت با برند تجاری نوکیا گرفته شود.
اسفند ماه سال گذشته اما محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت درباره شکایت نوکیا گفته بود: استفاده از نام برند تلفن همراه نوکیا درمورد این واحد تقلب نیست و اگر کشور مقصد نامه‌ای هم ارسال کرده باشد، با توجه به اینکه این کشورها ایران را تحریم کرده‌اند، نظر آنها برای ما مهم نیست.حالا باید دید که سرنوشت سرمایه‌گذاری صورت گرفته چه خواهد شد؛ چرا که به‌گفته استاندار مرکزی، برای مونتاژ تلفن همراه در این واحد تولیدی بیش از 400میلیارد تومان هزینه شده است. سؤال مهم‌تر این است: آیا گوشی‌های تولیدشده با برند نوکیا که خودش سال‌هاست از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شده، مصداق سوءاستفاده است و تکلیف خریداران احتمالی این برند چه خواهد شد؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید