• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 30 مرداد 1403
کد مطلب : 233250
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oY5Pj
+
-

راهنمای اربعین

امسال که اربعین با تابستان همزمان شده، بهتر است روز در موکب‌ها استراحت و عصر و نزدیک غروب پیاده‌روی را شروع کنید. با این روش، گرما کمتر شما را آزار می‌دهد. همچنین در طول مسیر تلاش کنید غذاهای سبک و خنک که در موکب‌ها آماده می‌شود، بخورید تا حرارت بدنتان بالا نرود و در طول این سفر اذیت نشوید.

تابستان است و گرما هم بخشی از طبیعت این فصل است و احتمال دارد در هنگام پیاده‌روی طولانی‌مدت دچار گرمازدگی شوید. برای غلبه بر این مشکل می‌توان موارد زیر را انجام داد؛ انتقال فرد گرمازده به سایه و یک مکان خنک، خواباندن فرد گرمازده و بلندکردن پا‌های او به آرامی، درآوردن لباس‌های تنگ و سنگین، تحت نظر داشتن فرد گرمازده، استفاده نکردن از آسپرین، خنک‌کردن فرد با پاشیدن آب سرد.

یکی از ویژگی‌های پیاده‌روی اربعین به‌ویژه در روزهای اوج این آیین مذهبی، ازدحام بیش از حد جمعیت زائران در مسیرهای منتهی به کربلا و همچنین بازگشت از این مسیرهاست که احتمال دارد همین ازدحام مشکلاتی مانند «گم‌شدن» را برای برخی از زائران به‌وجود آورد. در آن صورت چه باید کرد؟ جای نگرانی ندارد. جاماندن از کاروان پیاده‌روی کربلا برای بسیاری از زائران پیش می‌آید. درصورت گم‌شدن در پیاده‌روی اربعین، با مراجعه به گوشی خود و استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند بله، می‌توانید بدون داشتن اینترنت از موقعیت مکانی همسفران خود مطلع شوید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید