• یکشنبه 28 مرداد 1403
  • الأحَد 12 صفر 1446
  • 2024 Aug 18
یکشنبه 28 مرداد 1403
کد مطلب : 233119
+
-

هفته حسرت سرخ

پرسپولیس با افسوس، درخشش بازیکنان سابقش در تیم‌های دیگر را تماشا کرد

هفته حسرت سرخ

بهروز رسایلی

شروع لیگ برتر برای مدافع عنوان قهرمانی اصلا خوشایند نبود. پرسپولیس نه‌تنها در یک میزبانی دور از خانه مقابل ذوب‌آهن متوقف شد، بلکه پیروزی هر 3رقیب بالقوه‌اش در مسیر فتح جام را هم تماشا کرد تا همین ابتدا 2امتیاز از آنها عقب بیفتد. سپاهان با وجود ‌گیری که در کارش افتاد، 3بر یک چادرملو اردکان را برد، تراکتور با ارائه یک نیمه فوتبال خوب 2بر صفر مس‌رفسنجان را شکست داد و استقلال هم در شبی که تا آستانه توقف پیش رفت، با یک گل لحظه آخری از سد شمس‌آذر قزوین گذشت. با این حال، آنچه افسوس هواداران را دوچندان کرد، تماشای درخشش بازیکنان سابق پرسپولیس در پیراهن تیم‌های دیگر بود.

   طلسم‌شکنی با ترابی و دانیال
بدون‌شک جنجالی‌ترین ماجرای تابستان پرسپولیس، جدایی 3بازیکن فیکس این تیم و انتقال دسته‌جمعی آنها به تراکتور بود. هر 3این بازیکنان در مسابقه نخست تیم تبریزی، عملکرد موفقیت‌آمیزی داشتند. علیرضا بیرانوند که با توجه به خطر محرومیتش مشخص نبود در این مسابقه به میدان خواهد رفت یا نه، در ترکیب اصلی قرار گرفت و موفق به ثبت کلین‌شیت شد. مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر هم پاس‌های 2گل تراکتور را ارسال کردند تا رد پای پررنگ آنها در این برتری به چشم بخورد. جالب اینجاست که تراکتور بعد از 10سال موفق شد نخستین بازی فصل خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و لابد حالا محمدرضا زنوزی بابت خریدهایی که انجام داده حسابی خوشحال است.

   رامین؛ ناجی استقلال
در قزوین هم این رامین رضاییان بود که در روز بد استقلال به فریاد این تیم رسید. شاگردان جواد نکونام که بر حسب عادت پارسال بار دیگر بعد از گلزنی عقب کشیده بودند، در دقیقه90 با نقش‌آفرینی VAR یک پنالتی دادند و نخستین گل فصل‌شان را خوردند. این موضوع می‌توانست کار را برای استقلال بسیار سخت کند اما فرار رامین رضاییان از آفساید و ارسال تند و تیز او در آخرین ثانیه منجر به ثبت گل برتری آبی‌ها شد. رضاییان هم از دیگر بازیکنان سابق پرسپولیس بود که طی انتقالی جنجالی به استقلال پیوست. او شروع خیلی خوبی در پیراهن آبی داشته و بعد از نمایش مؤثر در نیمه‌اول، در وقت دوم هم پایه‌گذار این گل مهم شد.

همزمانی غم‌انگیز
آنچه اما تحمل درخشش بازیکنان سابق پرسپولیس را برای هواداران سخت‌تر می‌کرد، نمایش کمتر از انتظار برخی بازیکنان خود این تیم بود. به‌عنوان مثال، فرشاد احمدزاده که برای چهارمین دوره به پرسپولیس پیوسته، در اراک کاملا محو بود و بازی‌اش چندان به چشم نیامد. علی علیپور هم با وجود تلاش زیادی که کرد، موفق به گلزنی نشد و چند فرصت خوب را از دست داد. صد‌البته هنوز برای نتیجه‌گیری خیلی زود است. تنها یک هفته از مسابقات گذشته و این سیب تا رسیدن به زمین هزار چرخ دیگر خواهد خورد. از سوی دیگر کادرفنی پرسپولیس هم تغییر کرده و زمان می‌برد تا بازیکنان و مربیان به شناخت مشترک از هم برسند. از کجا معلوم؟ شاید فصل آینده هم سایر باشگاه‌ها بار دیگر دنبال بازیکنان فعلی پرسپولیس افتادند!

این خبر را به اشتراک بگذارید