• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 27 مرداد 1403
کد مطلب : 233031
+
-

فصل جدید لیگ برتر آغاز شد و از جمع 4تیم مدعی قهرمانی فقط قهرمان فصل گذشته نتوانست 3امتیاز این هفته را بگیرد

برد ویدئویی

استقلال با دخالت کمک‌داور ويدئويي فصل را با برد آغاز کرد

برد ویدئویی

بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر از عصر پنجشنبه آغاز شد و تماشاگران برای تماشای اولین گل فصل جدید فقط 44ثانیه انتظار کشیدند. پرسپولیس، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، اولین تیمی بود که بازی‌های این فصل را آغاز کرد و اولین تیمی بود که گل خورد. با رفتن عليرضا بیرانوند، سرخپوشان دروازه خود را به الکسیس گوندوز سپرده‌اند و این گلر الجزایری تنها 44ثانیه بعد از شروع اولین بازی‌اش گل خورد و خیلی سریع متوجه شد به چه لیگی پا گذاشته است. روی پرتاب یک اوت بلند توسط ذوب‌آهن، مجید علیاری با ضربه سر دروازه پرسپولیس را باز کرد تا لیگ24 شروع غافلگیرکننده‌ای داشته باشد. پرسپولیس با 7تغییر نسبت به آخرین ترکیبی که قهرمانی در فصل گذشته را برای این تیم به ارمغان آورده بود به میدان رفت. البته از بین بازیکنان حاضر در لیست تیم هم مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، یاسین سلمانی، امید عالیشاه و اوستون اورونوف در این مسابقه حضور نداشتند و جای آنها به ذخیره‌هایی مثل فرجی و سعید صادقی رسیده بود. اتفاقا یکی از همین بازیکن‌ها گل مساوی را برای سرخپوشان زد؛ سعید صادقی لحظاتی قبل از پایان نیمه‌اول بازی را به تساوی کشاند و همين نتيجه تا پايان بازي پایدار ماند. پنجشنبه‌شب و همزمان با تساوی یک - یک پرسپولیس با ذوب‌آهن، جدال استقلال خوزستان با آلومینیوم هم بدون گل مساوی شد ولی ملوان با پنالتی امید نورافکن گل‌گهر را شکست داد تا اولین تیم برنده فصل جدید باشد.

   استارت استوار اسکوچیچ
دومین روز از هفته اول لیگ جدید با گلزنی‌های تراکتور آغاز شد. تیم پرستاره‌ای که زنوزی برای تبریزی‌ها آماده کرده مهمان مس رفسنجان بود و در همان 10دقیقه ابتدایی با پاس مهدی ترابی و ضربه امیرحسین حسین‌زاده به گل رسید. تیم اسکوچیچ بعد از این گل باز هم به حملات خود ادامه داد و در دقیقه28 با پاس دانیال اسماعیلی‌فر توسط تومیسلاو اشترکالی به گل دوم رسید. این مهاجم را اسکوچیچ از لیگ کرواسی به ایران آورده و به نظر می‌رسد قرار است یکی از مهاجمان تاثیرگذار لیگ جدید باشد. نیمه‌اول با همین 2گل تمام شد و تبریزی‌های پرستاره در نیمه‌دوم نیز همین نتیجه را حفظ کردند. مس رفسنجان که فقط 2بازیکن ذخیره داشت 2بار توسط فرشید باقری تیر دروازه تراکتور را لرزاند اما موفق به گلزنی نشد.

   نفس مورایس برگشت
سپاهان بعد از باخت پرگل در آسیا، لیگ را با میزبانی از تیم تازه‌وارد لیگ برتر یعنی چادرملو اردکان آغاز کرد. در حالی که 2تیم پرسپولیس و استقلال در هفته‌اول از VAR برخوردار بودند سپاهانی‌ها در ورزشگاه نقش‌جهان بدون کمک‌داور ویدئویی بازی را آغاز کردند و در همان نیمه‌اول از این موضوع متضرر شدند. کاوه رضایی در مصافی تک‌به‌تک دروازه مهمان را باز کرد اما داوران به اشتباه این گل را آفساید گرفتند. این اولین اشتباه مهم داوری در فصل جدید بود که در همان هفته‌اول رخ داد. با این اتفاق نیمه‌اول بدون گل تمام شد اما در ابتدای نیمه‌دوم امیر عرب‌براقی - شاید برای جبران آن اشتباه- یک پنالتی برای سپاهان گرفت و کاوه رضایی بالاخره گلش را زد. این گل خیلی زود با والی زیبای محمد پاپی که زیباترین گل هفته اول بود پاسخ داده شد اما در ادامه سپاهان باز هم توسط محمد کریمی به گل رسید و دردقیقه91 هم با گل شکاری، بازی را 3 بر یک برد.

   در چشم باد!
استقلال که خریدهای زیادی در تابستان داشته بدون خیلی از این خریدها اما با ترکیبی متفاوت از فصل قبل مقابل شمس‌آذر قزوین به زمین رفت. خط دفاعی 4نفره آبی‌ها بیشترین تغییر را نسبت به فصل گذشته داشت و زکی‌پور و رضاییان در 2سمت این خط قرار داشتند. در خط میانی هم محمدحسین اسلامی به میدان رفت و سایر بازیکن‌ها همان بازیکنان فصل گذشته بودند. استقلال نتوانست از خریدهای جدید خارجی‌اش استفاده کند و جالب اینکه گلزن خارجی فصل گذشته یعنی بلانکو هم در ترکیب این تیم حضور نداشت و جای او به آرمان رمضانی رسیده بود. همین مهاجم دقیقه55 استقلال را پیش انداخت و آبی‌ها در آستانه پیروزی قرار گرفتند. از دقیقه88 تا پایان 8دقیقه وقت تلف‌شده، بازی به عرصه تاخت‌وتاز VAR تبدیل شد. این سیستم ابتدا یک پنالتی برای میزبان گرفت و بازی را یک - یک کرد و چند دقیقه بعد گل محمدحسین اسلامی را که ابتدا آفساید گرفته شده بود تایید کرد و استقلال را دوباره به 3امتیاز رساند. در 2بازی دیگر جمعه‌شب هم فولاد و خیبر میزبان‌های خود یعنی نساجی و هوادار را با یک گل شکست دادند. حالا سپاهان اولین صدرنشین فصل جدید است.

این خبر را به اشتراک بگذارید