• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 25 مرداد 1403
کد مطلب : 232855
+
-

سلام لیگ کج‌وکوله

بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر فوتبال را امشب تیم قهرمان فصل گذشته افتتاح می‌کند؛ تیمی که در تهران میزبان است اما در اراک بازی می‌کند!

فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران از امروز آغاز می‌شود تا بعد از پایان‌یافتن یورو و المپیک، تب رقابت‌های ورزشی در میان ورزش‌دوستان این‌بار با رقابت تیم‌های مدعی و پرطرفدار در لیگ ایران داغ شود. اگرچه فوتبال ایران این روزها به‌شدت دچار مشکلات سخت‌افزاری است و خیلی از تیم‌ها زمین مناسب برای بازی ندارند، با وجود این، مسئولان سازمان لیگ مصرانه به‌دنبال شروع لیگ در تاریخ اعلام‌شده هستند و از ساعت19:30 امروز با سوت آغاز دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن، بیست‌وچهارمین دوره این رقابت‌ها را آغاز خواهند کرد. امروز و امشب 3بازی و فردا (جمعه) نیز 5بازی دیگر برگزار می‌شود تا هفته اول رقابت‌ها در آخرین روزهای مردادماه برگزار شود.

   پرسپولیس - ذوب‌آهن
سال گذشته این بازی در هفته سوم برگزار شد و پرسپولیس نخستین امتیازاتش را همان‌جا از دست داد. امسال هم دوباره رویارویی این 2تیم در هفته‌های ابتدایی و در همان بازی نخست قرار گرفته است. ذوب‌آهن که در این سال‌ها از پرسپولیس کم امتیاز نگرفته، فصل گذشته نیز در تهران تا مرز شکست‌دادن قرمزها رفت و نهایتا گل آفساید گولسیانی بازی را یک-یک مساوی کرد. ذوب‌آهن با همان کادر فنی فصل گذشته‌اش به لیگ آمده و محمد ربیعی با وجود تمامی حرف‌وحدیث‌های مربوط به دوران حضورش در رفسنجان همچنان روی نیمکت این تیم ماندگار شده است. اما تیم قهرمان فصل گذشته با سرمربی و چند بازیکن جدید وارد لیگ24 می‌شود. گاریدو در آخرین روزها توانست با جذب دروازه‌بان جای خالی بیرانوند را پر کند اما در دفاع چپ و خط حمله هنوز کسی را نگرفته و دلواپسی‌ها در مورد پرسپولیس همچنان در دل هواداران این تیم هست. تماشای بازی پرسپولیس در روزهای ابتدایی لیگ، بیش از هر چیز به‌خاطر بررسی چهره‌های جدیدی که به این تیم آمده‌اند جذاب خواهد بود؛ چهره‌هایی نظیر الکسیس گوندوز درون دروازه، ایوب العملود در دفاع راست و علی علیپور که همه دوست دارند بدانند با چه سطحی از آمادگی به تیم بازگشته است.

   ملوان - گل‌گهر
این دومین بازی هفته اول است که از ساعت 19:45 امشب در انزلی آغاز می‌شود. ورزشگاه انزلی برخلاف بسیاری از ورزشگاه‌های کشور، مشکلی برای میزبانی ندارد و در این مسابقه میزبان سیرجانی‌ها خواهد بود. مهدی تارتار که فصل گذشته ملوان را به بهترین رتبه تاریخش در لیگ برتر رساند، امشب روی نیمکت تیم مقابل می‌نشیند و ملوان را هم مازیار زارع هدایت می‌کند که بعد از یک سال دوری دوباره به این تیم بازگشته است.

   استقلال خوزستان - آلومینیوم
استقلال خوزستان که فصل گذشته در آخرین روز مجوز بقا را گرفت، فصل جدید را با میزبانی از آلومینیوم اراک آغاز می‌کند. آبی‌های جنوب که امسال سرمربی خارجی آورده‌اند، فصل گذشته طی یک بازی پرهیجان آلومینیوم را در اهواز 3 بر 2 شکست دادند. در آن بازی ابتدا مهدی لیموچی 2گل برای آلومینیوم زد اما از دقیقه68 تا پایان بازی استقلال 3گل زد و پیروز شد.

   سپاهان - چادرملو
اما بازی‌های روز جمعه محل رونمایی از 3مدعی دیگر یعنی سپاهان، تراکتور و استقلال خواهد بود. سپاهان که با شکست 4 بر یک مقابل رقیب اماراتی و حذف از آسیا فصل را فاجعه‌بار آغاز کرده، از ساعت 19:15 فردا میزبان تیمی است که امسال تازه برای نخستین‌بار به لیگ برتر پا گذاشته است. چادرملو با هدایت سعید اخباری صعود کرده و با همین مربی جوان هم پا به لیگ برتر می‌گذارد. اخباری جوان‌ترین سرمربی فصل جدید است.

   مس رفسنجان - تراکتور
این 2تیم در آخرین روزهای فصل گذشته در دیدار نیمه‌نهایی جام‌حذفی به مصاف هم رفتند که مس با یک گل پیروز شد و به فینال رفت، اما تراکتور امسال با خریدهای بزرگش تفاوت خیلی زیادی با تیم فصل گذشته پیدا کرده است. بیرانوند، اسماعیلی‌فر، ترابی، پورعلی، مهدی عبدی و یکی دو بازیکن خارجی چهره‌های جدید تراکتور هستند که تبریزی‌ها به موفقیت آنها دل بسته‌اند. این تیم با هدایت اسکوچیچ قطعا یکی از مدعیان اصلی است و فردا رویارویی اسکوچیچ با محرم نویدکیا بسیار دیدنی خواهد بود.

   هوادار - خیبر
شاید خنثی‌ترین بازی روز اول، لقب خوبی برای این مسابقه باشد؛ دیداری که یک طرف آن هواداری است که خیلی دیر سرمربی‌اش مشخص شده.
البته خیبر که برای نخستین‌بار به لیگ برتر رسیده هواداران بسیار پرشوری دارد و اگر در این بازی میزبان بود، روز زیبایی در خرم‌آباد خلق می‌شد، اما میزبان مسابقه هوادار است که تنها چیزی که ندارد، همان هوادار است.

   نساجی - فولاد
2تیم پرطرفدار اما ناموفق فصل گذشته در نخستین بازی فصل جدید روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند. البته شاید فرار نساجی از سقوط در آخرین هفته‌های فصل گذشته، لقب «ناموفق» را برای این تیم کمی کمرنگ کند اما به هر حال قرار‌گرفتن در خطر سقوط و نهایتا کسب رتبه دوازدهم طبعا نتیجه خوبی برای نساجی نبوده است. فولاد هم که یکی از بدترین فصل‌هایش را گذراند و استخدام یحیی گل‌محمدی نخستین واکنش باشگاه خوزستانی به این اتفاق بود. یحیی و ساکت الهامی فردا از ساعت 19:30 در قائمشهر به مصاف هم می‌روند.

   شمس‌آذر - استقلال
فصل گذشته بازی‌های شمس‌آذر مقابل تیم‌های بزرگ خیلی جذاب و پرگل از آب درمی‌آمد. ازجمله در مقابل همین استقلال و در همین شهر قزوین، تیم سعید دقیقی توانست یک مساوی 2-2 را طی یک بازی زیبا مقابل تیم نکونام رقم بزند. اما امسال به‌نظر می‌رسد شمس‌آذر تیم ضعیف‌تری است چون تقریبا تمامی بازیکنان خوب و مؤثرش را از دست داده. در عوض استقلال پرمهره‌تر و پرستاره‌تر از فصل گذشته بسته شده است. هر ستاره‌ای که هواداران این تیم فکرش را می‌کردند و هر اسم بزرگی که هواداران فکرش را هم نمی‌کردند، جذب استقلال شده و تماشای نخستین بازی‌های این تیم را برای همه وسوسه‌انگیز کرده است. نکونام فصل گذشته هم لیگ برتر را از خارج خانه آغاز کرد و در آبادان 3گل به تیم صنعت‌نفت زد. چهره‌های جدید استقلال، آلمدین زیلیکیچ، دیدیه اندونگ، رامین رضاییان، سامان فلاح، علیرضا کوشکی، گائل کاکوتا، محمدحسین اسلامی‌و میلاد زکی‌پور هستند که لیست سنگین و پرستاره‌ای را شکل می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :